KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, June 29, 2011

AKIBAT SALAH FAHAM...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Hari ini saya nak ceritakan pendapat saya salah faham. Bagi salah faham sangat bahaya. Sebab pe ye? Sebab salah boleh sebabkan pergaduhan dan juga kadang-kadang peperangan.

Kita dalam skop yang lebih kecil akibat salah faham ni. Salah faham antara suami dan isteri boleh akibatkan perceraian. Salah faham antara adik beradik boleh akibatkan putus saudara. Salah faham antara sahabat boleh akibatkan putus sahabat.

Itu saya hanya ceritakan mengenai akibat salam faham dalam skop yang kecil saja. Kalau melibatkan skop besar, saya rasa korang pun boleh agak apa yang akan berlaku.

Penyebab salam faham ini banyak. Antaranya niat untuk melagakan kawan baik, hasad dengki dengan kebahagiaan orang lain, rasa tidak percaya dengan pasangan, menghasut dengan fitnah dan macam-macam-macam lagi. Saya rasa korang pun boleh senaraikan.

Macam mana nak elakkan salah faham? Bagi saya, kita kena percaya kepada pasangan kita, kalau kita terdengar cerita tak baik mengenai orang lain, kita cuba siasat dulu, jangan terus serang je.

Entry ni cuma luahan pendapat saya. Kalau korang ada pendapat lain, share la. Huhu...

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. Betul tu..bahaya salah faham nie...untuk elakkan berlaku perkara yang tak di ingini perlu lah jelaskan sesuatu perkara tu sampai org faham.. :D

    ReplyDelete
  2. salah faham ni, satu penyakit. penyakit yg boleh membawa kita dalam masalah.

    ReplyDelete
  3. salah faham mengenai akidah adalah paling besar dalam segala hal...

    http://zonesaye.blogspot.com/2011/06/berjimat.html

    ReplyDelete