Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, June 19, 2011

TUTORIAL : LETAK LINK DALAM KOMEN ...


Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Terima kasih kerana masih membaca cebisan penulisan di blog saya yang tak sefeymes blog abang ben mahupun cik epal.  Saya jeles dengan dorang. Haha... Jeles yang positif k?

Kali ini saya nak share macam mana nak letak komen yang boleh terus link ke post korang atau blog korang.

Kalau korang perasan, bila saya berblogwalking, saya akan tinggalkan komen dengan link yang boleh korang klik terus ke blog saya. Lebih  mudah kan daripada terpaksa copy url dan paste pada google?

Caranya simple je. Yang korang kena tau kod HTML yang diperlukan.

Kod HTML untuk link komen ialah :


URL LINK KORANG = korang letakkan url link yang korang

TAJUK POST/BLOG KORANG = tajuk post tersebut

Simple kan? Huhu...

Korang bleh cuba. Senang skit korang nak promote blog korang.

Semoga Tutorial ni dapat bantu korang walaupun sikit.  Kalau korang nak copy dan paste Tutorial ni kat blog korang, silakan dan jangan lupa bagi kredit kat blog ni ek? Hehe...

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. ooo...jadi setiap setiap kali komen, kena masukkan html tu lah

    ReplyDelete
  2. yati awang: yup..bila kita post komen, automatik akan jadi link..saya selalu tulis dalam notepad dan save. bila nak guna, saya akan bukan notpad dan paste bila komen masa blogwalking..lebih mudah macam ni. sebab owner or geng yang view blog dorang senang nak ke blog kita.kan?

    ReplyDelete
  3. Thanks!...dah lama tau tp kdg2 tak larat nak copy & paste link tu kalo banyak sgt p komen..haha

    ReplyDelete
  4. thx for sharing...nak share psl ni jugak la boleh?nnt sy backlink ke sini ek?

    ReplyDelete
  5. Elih Japahar: haha...tapi setiap usaha, pasti ada hasilnya...kan?

    Eera Shera : boleh..silakan..

    ReplyDelete
  6. bagusnya..sharing is caring..hihi

    ReplyDelete
  7. tiefazatie: saya pun baru lagi..bagi apa yang saya rasa sesuai..huhu..harap berguna..

    ReplyDelete
  8. salam..macam mane pulak kalau nak tag nama blogger dalam komen entri kita..? supaya blogger yg post komen kat entri kita tu tau kita balas komen diorang..? sama jugak ke mcm cara kat atas ni..? =)

    ReplyDelete
  9. thankz...lama dh nak crk...
    rsa mcm ketinggalan pulak...hehhehe
    bila tengok orang komen kat blog erah n tinggalkan link macam tu..teruja je rasa...
    thankz sekali lagi sebab sudi kongsi...

    ReplyDelete