KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, June 17, 2011

DENGKI ...

Credit Google

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dalam dunia blogging ni ada orang akan ada sifat dengki dengan kita. Dorang akan cuba jatuhkan kita.  Akan kutuk dan umpat kita supaya kita putus asa.  Jangan ingat di dunia sebenar je banyak orang dengki.  Di dalam dunia blogging pun ada.

Orang yang suka berdengki ni ada macam-macam kategori.  Antaranya Dengki Fesyen, Dengki Duit, Dengki Kaya dan macam-macam lagi. So, kalau kita jumpa orang macam ni, kena la banyak bersabar.  Kalau dilayan perasaan marah, memang perang takkan tamat pun.  Lagipun takde sape yang untung. So, biar je kat dia. Nanti sedar la dia.

Bila berdengki ni pasti ada yang suka tikam belakang.  So, bila kena tikam belakang, mesti rasa sakit kan? takkan rasa masin kot? So, sabar je la.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. Betul tu NasZ...haihhh dah selalu sgt kena dengki.tp sabar je lah.


    saya da try buat link kat komen tp x menjadi la pula....asal ah?

    ReplyDelete
  2. BajinganCinta: betul3..sabar je la. bukan nak mengata tapi majoriti yang suka berdengki ni orang melayu..sori to say..

    cuba tengok balik, kadang2 terlepas satu huruf or simbol pun tak jadi..cuba balik..

    ReplyDelete
  3. panggil Abby je k...oh hai!nama saya Abby.:)

    betul tu NasZ,biasanya yg pedengki ni org2 kita gak.setuju sgt2.semua pun x betul di mata dorg nih.bagai kalis sudah dgn dakyah2 dengki ni.buat bodoh je lah.Mak kata,diamkan je lama2 dah penat dorg diam la tu.lagi di layanlagi menjadi..:) .

    ok...saya try lagi buat link tu.

    ReplyDelete
  4. Abby : itulah..bagi dorang kita je salah..tak boleh tengok orang lain lebih..mak saya selalu ngadu pada saya. saya minta dia abaikan je..

    ReplyDelete
  5. benda dengki-dengki ni mmg tak boleh lari dari kalangan kita. pasti ada je yg cuba kita dengkikan

    ReplyDelete
  6. afzan: betul tu..memang ada kat mana pun atas dunia ni..

    ReplyDelete
  7. lumrah kehidupan...mereka itu x kan pernah puas selagi apa yg dihajati x dipenuhi...persetankan golongan ini..

    ReplyDelete