KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, June 29, 2011

SUBSIDI PETROL...

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi mengisi minyak di Stesen Minyak Shell di Selekoh, Perak. Ternampak satu maklumat yang dilekatkan berkenaan subsidi yang ditanggung oleh kerajaan.

Terfikir saya, Kerajaan betul-betul dah takde duit ke? Terfikir gak saya kalau tiba-tiba Kerajaan tarik subsidi dan rakyat kena tanggung kos petrol seratus peratus, macam mana respon rakyat nanti?

Tadi saya tengok untuk Petrol RON 95, harga selepas subsidi ialah RM1.90 seliter. Subsidi ditanggung oleh Kerajaan ialah RM0.80 seliter. Kalau Kerajaan tarik subsidi tu semua, rakyat kena bayar untuk seliter petrol RON 95 sebanyak RM2.70.

Masa tu, confirm harga barang semua akan naik. Huhu... Tak dapat bayangkan dengan gaji sekarang nak survive.

Apa pendapat korang?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.2

Sila Tekan Like Jika Suka

6 comments:

  1. huh...mmg susah r nk survive....waaaaaa.........

    ReplyDelete
  2. macam mana kita nak tau rm2.70 tu memang harga tanpa subsidi ek.. nak jugak tau macam mana kiraan harga minyak ni..

    elok jugak takde subsidi sebenarnya.. takde la kerajaan dok bising dah pasal diorg tanggung subsidi banyak..macam la rakyat duk mintak sedekah..huhu.. tapi kalau taknak bagi subsidi kena la buat akta gaji minimum supaya rakyat tak teraniaya..

    ReplyDelete
  3. apa juga keadaannya,Leya sentiasa fikirkan golongan berpendapatan rendah.Kalau golongan pertengahan pun dah mula merungut,apa nasib yang bergaji rendah kan....

    ReplyDelete
  4. penjawat kerajaan konpem xleh hidup dengan gaji sikit tambahan la pulak yang keje nelayan ke peswah ke...siannn

    ReplyDelete
  5. kalau kerajaan tarik subsidi semua rakyat kena la cari alternatif lain... basikal ke...pengangkutan awam ke..

    ReplyDelete