Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, May 29, 2012

MAMPU KE SAYA?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dah dekat 2 bulan wife saya berbadan dua. Risau juga sebab dia selalu sakit belakang. Saya galakkan dia minum susu Anmum Materna untuk kuatkan tulang belakang dia. Sementara kandungan tak besar lagi, kena topup kalsium kat tulang belakang dia tu. Harap wife dan baby saya sentiasa selamat dan dilindungi Allah. Amiiinnnn.

Kakak wife saya ada anak lelaki 2 orang. So, anak lelaki kakak wife saya ini kami jadikan tempat training untuk anak kami nanti. Kena juga training supaya nanti dah sampai masa nanti, tak terkial-kial sangat. Yang pasti, akan terkial-kial juga sebab sudah semestinya nervous dan bagai-bagai. Hehehe.

Terfikir juga saya ini mampu ke untuk jaga dan didik anak saya yang bakal lahir nanti? Mampu ke saya nak didik dia dan emaknya sekali? Saya rasa takut juga sebab takut tak mampu saja. Tapi, bila difikirkan semula, anak ini adalah anugerah dan amanah Allah, saya kuatkan hati. Saya kena yakin dengan kemampuan diri saya.

Allah dah tetapkan rezeki setiap hamba-Nya. Rezeki saya untuk dapat anak awal dan ada yang tak ada rezeki untuk timang anak. Oleh itu, saya bersyukur dan berdoa agar anak serta wife saya sentiasa dilindungi-Nya.

Korang nak tahu macam mana saya dan wife saya berkenalan? Nanti saya cerita ye?

p/s : Hint untuk macam mana saya dan wife berkenalan.... Facebook.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. mudah-mudahan semuanya selamat.aminn:)

    ReplyDelete
  2. cinta muka buku ke abg nasz ni? hehe

    ReplyDelete
  3. mesti cinta facebook ni... ^_^..sweetnya..ssungguhnya, perkahwinan itu satu rahmat, zuriat itu anugerah.. jodoh dah smpai mksudnya ALLAH tahu yg hambanya dah mampu..berusaha dan tawakal pd ALLAH, ^_^..bg insan yg masih belum bertemu jodoh, insyaALLAH ALLAH dah sediakan seseorang yg terbaik utk kita. . .^_^

    ReplyDelete
  4. Sakit belakang masa kandungan awal nie, agak merisaukan akak. Sometimes, bukan kerana tulang. Akak usulkan, berhati2 sentiasa. Banyakkan berehat, at least sampai kandungan dah 4 bulan ke atas... Tolonglah...pesan pada wife, jangan lasak. Jalan pelan2, makan berpada2, jangan naik motor, bersihkan rumah pun kalau boleh, Nasz bantulah dulu sementara kandungan masih baru nie yer...

    ReplyDelete
  5. errr dah kawin ker? hehehe jaga wife bebaik k.. suh dia bykkan berehat.. jgn buat keja berat2..

    ReplyDelete
  6. insyaAllah mesti mampu, sentiasa anggap ia adalah amanah dr Allah yg memberi pinjaman sementara utk kita..belajar dan berusaha utk jd yg terbaik, insyaAllah akan dipermudahkan

    ReplyDelete
  7. hmmm...ikutkan pengalaman pregnant dulu pun saya sakit tulang belakang gak....mkn ubat supplement yang doktor bg + suami kena support sama bg semangat n kekuatan dekat isteri..contoh tolong urutkan belakang tapi jgn kuat sgt....

    nanti bila perut dah besar akan ada masalah krem pulak...kalau dgr isteri dok mengaduh cepat2 la bgn tolong urut sebab time tgn sendiri pun tak sampai nak betulkan kaki yang tgh krem....

    jaga isteri elok-elok ye....

    Tahniah.....

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, tahniah2 bakal jadi bapak! :D semoga semakin bertambahlah rezeki nanti insyaAllah... :)semoga isteri sentiasa sihat ye... berdoalah selalu smoga dikurniakan kudrat dan kemampuan untuk jaga dan didik isteri dan anak(-anak) :P

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah..diberikan rezeki cahaya mata...moga semuanya berjalan lancar...training tu penting utk penyesuaian diri nasz n wife

    ReplyDelete
  10. wahhh, cinta muka buku..hikhik

    ReplyDelete
  11. inSyaAllah nasz.....
    remy doakan yg terbaik utk nasz dan juga isteri serta baby nanti.....amin

    ReplyDelete