KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, May 20, 2012

BUSUK HATI YANG MENEBAL...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ini kisah yang diceritakan oleh seseorang kepada saya. Tak perlu saya beritahu siapa bagi menjamin keselamatan dia. Saya kongsikan di sini bukan nak burukkan sesiapa tapi untuk berkongsi perangai orang sebegini.

Di satu tempat kerja ini, terdapat seorang ini boleh dianggap ketua bahagian. Tapi, perasaan dan hatinya penuh dengan hasad dengki serta tak boleh lihat orang senang. Dia akan usaha untuk mrnyusahkan orang lain dan senyum di tepi semasa orang yang dikenakan susah.

Kadang-kadang ada satu program atau audit yqng telah ditangguh atau dibatalkan tapi dia saja tak beritahu orang yang bertungkus-lumus sediakan laporan untuk dihantar. Dia cuma gelak sinis di tepi sambil melihat dorang yang tengah sibuk. Sehari sebelum nak program atau audit, baru dia beritahu yang program atau audit dibatalkan. Kalau korang berada di tempat orang yang dia kenakan, apa korang rasa?

Ada banyak lagi yang dia dah buat. Kst atas cuma salah satunya saja. Orang sebegini pun ada dunia ini ye? Suka mengenakan orang lain tanpa apa-apa sebab. Macam emak saya cakap, tak dapat balasan sekarang, kat Akhirat nanti pasti dapat. Kita just sabar je.

Korang pernah bertembung dengan orang sebegini tak?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. Rasa sakit hati lah kalau dapat ketua bahagian macam tu kan. Rasa nak berhenti kerja ponn ada tapi kena fikir duit. Haha. Kalau sayalah kan. Tapi saya masih belajar lagi. Taktaw lah pulak kalau orang lain.

    ReplyDelete
  2. kat office ada orang macam tu.. tak boleh tengok orang lain lebih dari dia..

    ReplyDelete
  3. kat mana2 pon mang ada manusia ber phd ni..

    ReplyDelete
  4. penah jumpa org mcm ni..mmg sakit hati..tapi sabar je lah

    ReplyDelete
  5. hoho.ape punya manusia ni!
    adoi.dia suke2 la.satu hari nanti dia kene sendiri.
    balasan akhirat yang pasti selagi tak bertaubat.
    semoga sama2 dijauhkan sikap begitu,amin

    ReplyDelete
  6. org2 yg camtu lah yg buat kita porak peranda..... menyusahkan dan menyakitkan,.,....
    biarlah dia dgn dunianya... satu hari nanti akan tiba masanya jua....

    ReplyDelete
  7. kadang2 kita tak jangka tindakan org lain. tp dlm keadaan macam ni emosi kita pun boleh bertukar bila dikenakan dalam diam. sepatutnya as a leader @ org yg berada di atas perlulah lebih btanggungjawab. urmmm manusia

    ReplyDelete