Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, May 16, 2012

"HTTP://WWW.MOHDNASER.COM"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sekarang ni blog saya dah ada domain sendiri tanpa blogspot di belakang. Memang dah lama saya teringin dan berimpian untuk dapatkan domain http://www.mohdnaser.com. Nasib baik nama saya ni ejaan dia unik. So, memang tiada orang lain yang ambil selama saya tunggu time yang sesuai untuk tukar. Ataupun mungkin ini adalah rezeki saya untuk dapat nama domain tersebut.

Kenapa saya tukar domain dari blogspot.com ke .com saja? Sebab dengan .com, saya dah berjaya mengiktiraf blog saya yang biasa saja ini. Lagipun, memang dari mula saya buat blog ni, nama blog saya ialah "MOHD NASER.COM". Memang saya dah rancang dari mula saja wujudkan blog ni untuk dapat domain yang sama dengan nama blog saya.

Oleh itu, kepada korang yang letak link saya di Bloglist korang, sila tukar ke "http://www.mohdnaser.com". Kepada yang tak tukar, takde masalah sebab saya dah setkan bila korang klik kat link lama iaitu "http://mohdnaser.blogspot.com", saya telah reroutekan ke domain baru saya.

Memang rasa lain bila pakai domain sendiri ni. Rasa syok semacam. Korang nak rasa syok semacam ni? Tukarlah domain blog korang. Hehehe.

p/s : Bila dah berada di zon selesa, memang susah nak keluar dari zon tersebut. Sama masa nak tukar domain .com ni, saya terfikir tentang ranking alexa dan lain-lain tapi ingin cuba juga walaupun tak sampai hati. Sebab dari kesilapan, saya pasti akan belajar benda baru.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

9 comments:

  1. Wah best la..teringin jugak..tapi kurang paham pasal domain ni..kita kena bayar ke??

    ReplyDelete
  2. Pecinta pink : Ha'ah. kena bayar tapi kalau domain saja. RM30+ je setahun. kena pandai cari.

    ReplyDelete
  3. hwaa...jelesnya tengok blog orang dah domain sendiri... huhu

    ReplyDelete
  4. macam mana dan di mana nak tukar?

    ada syarat or apa benefit yang dapat?

    ReplyDelete
  5. apa bezanya ek,,,, cer citer,, hehe

    ReplyDelete
  6. Yayahnasake : beli domain dari penyedia domain seperti net.kl dan bleh minta dorang tukarkan. syaratnya simple je, domain yg nak dibeli tu mesti available. Benefitnya, nampak profesional sebab hanya tinggal .com kat belakang nama blog kita selain blogspot.com. url lebih pendek. Benefit lain, awak boleh google.

    Nurmujahidah Ismail : Bezanya, url lebih pendek dan hilang blogspot.com dan tinggal .com saja.

    ReplyDelete
  7. wahhhhh dah jadi dot com la nasz skang!!!! errr ana x tukar link blog nasz xpe kan?kan?kan? nasz dah reroutekan die otomatik kan?kan?kan? hehe



    *bape ringgit nasz beli???





    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  8. mesti rasa lain kan nasz....
    gud luck nanti....
    mungkin satu hari nanti remy akan berubah.....tapi tak tahu biler.....
    sebabnya pasal pc nie tak beberapa nak advance....

    ReplyDelete