KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, May 9, 2012

"WAH... KETATNYA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sekarang ni artis Malaysia ni dah semakin 'berani'. Pakaian ketat seketat yang mungkin dan menampakkan bonjolan-bonjolan atas dan bawah tu adalah perkara biasa, sekarang menampakkan segala lurah di badan pun dah jadi biasa juga.

Yang menyedihkan, peminat suka mengikut artis berpakaian sebegitu. Kemudian, berjalan di lorong gelap, ditangkap, dirogol dan baru mengaduh penyesalan. Bila ditanya kepada perogol kenapa rogol si dia?

"Saya tak tahan la. Dia pakai macam tak pakai apa-apa je"

Lepas tu siapa yang salah? Perogol? Mangsa?.

Entry ni tak niat nak hina siapa pun dan saya tak tuju kepada siapa pun. Kalau terasa, saya minta maaf. Cuma rasanya perkara sebegini perlu ditegur sebab saya tengok dah makin kronik perkara ni berlaku di kalangan kita terutamanya orang Islam.

Mari kita doakan mudah-mudahan terbuka hati mereka untuk berubah dan menutup aurat sebetulnya.

p/s : Jangan lupa VOTE saya setiap untuk Digi WWWOW Award di side bar sebelah.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. betul la tu bukan setakat artis jer..org2 biasa pun sama gak. pakai tudung dan x pakai tudung sama jer..semua ketat2..tutup tu nmpk yg ini..tutup yg ini nmpk yg itu..^__^

    ReplyDelete
  2. kita doakan agar hati mereka terbuka tuk bertaubat.

    ReplyDelete
  3. sifat malu dalam diri dah tak de, tu sbb suka pakai ketat dan menunjuk2... terlalu bangga nak menunjukkan aset yg sepatutnya di jaga dan dilindungi...

    ReplyDelete
  4. harap2 lebih ramai mengikuti perubahan pd Diana Amir, Raja Farah, Wardina, Catriona Ross dan ramai lg.. amin :)

    ReplyDelete
  5. maybe environment mereka yg mnyebabkan diorang begitu.. so, kita yg tau ni.. jgn pula terikut..

    ReplyDelete
  6. belum kira yg berkemban di majlis majlis..aduhaiii..

    ReplyDelete
  7. kdg2 dowg neh trikut ngn psktran + rs nk mcuba benda2 bru...hope rmai yg brubah ke jlnNya

    ReplyDelete
  8. betul tu, kena ada teguran dari pihak yang sepatutnya..semoga kita tak terpengaruh n semua orang berubah.insyallah..

    ReplyDelete
  9. kekadang salah diri sendiri tak reti nak barjaga2..... pakaian pulak mcm tak cukup kain.....

    ReplyDelete
  10. Kadang2 rasa simpati pada mereka2 yang jahil nie. Kalau pun bukan untuk tuntutan agama, tapi keselamatan diri mereka harus difikirkan. (Keselamatan di akhirat lagiii menakutkan..)

    ReplyDelete