KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, May 8, 2012

"GILA SEKS SANGAT KAN? PADAN MUKA KENA KARATE"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru-baru ni di kawasan Hilir Perak ni berlaku satu kes. Dua orang pekerja Bangladesh yang hampir merogol dua orang budak sekolah yang baru balik dari sekolah. Saya tak pasti berita ni keluar berita atau tidak sebab saya dengar dari mulut orang je.

Dengar cerita, dua budak sekolah ni baru balik dari sekolah. Dorang berjalan kaki sama-sama balik ke rumah. Dari jauh ada dua orang Bangladesh tengok dari jauh dan dua orang Bangladesh ni hampiri si bebudak sekolah ni. Tiba-tiba dua orang Bangladesh terkam dua budak sekolah ni dan nak seret dorang masuk dalam ladang.

Kain budak sekolah perempuan habis nak dikoyak si lelaki Bangladesh durjana ni. Tapi, nasib baik budak sekolah perempuan ni ada belajar Taekwando a.k.a Karate dan berjaya membelasah si Bangladesh ni. Terus lintang pukang lari si Bangladesh ni.

Dorang repot polis dan si Bangladesh tu berjaya ditangkap.

Moral dari kes ni, saya rasa bagus budak sekolah perempuan ada ilmu seni mempertahankan diri. Setiap perempuan dan lelaki kena belajar seni mempertahankan diri tak kira jenis apa sekalipun untuk melindungi diri sendiri. Kita tak tahu apa akan berlaku di masa hadapan. Ini untuk persediaan saja. Tak rugi apa pun sebenarnya.

p/s : Jangan lupa VOTE saya setiap hari untuk Digi WWWOW Award di side bar sebelah ye?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. Akak hantar anak lelaki belajar karate untuk meningkatkan keyakinan diri dia, selain persiapan dia sekiranya dibuli oleh pelajar sekolah lain. Alhamdulillah, dia menjadi semakin berani (tapi pemalu tetap menebal).

    ReplyDelete
  2. itula penting lmu mempertahankan diri

    ReplyDelete
  3. nasib baik ada karate.... buat masa sekarang, rasanya semua anak2 kena diajar seni mempertahankan diri.... sebagai bekalan....

    ReplyDelete