Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, May 25, 2012

SAYA PUN NAK BUAT BLOG LA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang boleh tak beritahu saya macam mana korang terasa terbuka hati untuk buat blog? Sebab duit ke? Sebab nak feymes ke? Sebab saja-saja ke?

Setiap orang pasti ada sebab dorang buat blog. Macam saya, mula-mula saya buat blog mengenai emas. Blog emas saya itu telah diremove oleh pihak Google. Oleh itu, saya pun wujudkan blog emas baru tapi temanya sama saja. Masa itu, saya memang nak belajar sangat tentang ilmu pelaburan emas ini. So, saya ada banyak kawan-kawan yang selalu bagi tips-tips untuk simpan dan labur dalam emas. Ada juga yang tempat saya selalu beli emas kat dorang. Kalau korang nak tengok blog emas saya, klik SINI.

Lepas itu, saya perasan ramai kawan-kawan saya tengah cari kerja kosong. Dan pengalaman saya dulu masa nak cari kerja memang susah sangat. So, saya decide nak buat satu blog untuk kawan-kawan yang sedang cari kerja. Blog ini saya wujudkan untuk kumpulkan sebanyak mungkin kerja kosong Kerajaan ataupun Swasta dalam satu tempat. Masa itu, niat saya nak tolong kawan-kawan je. Ini antara blog yang paling banyak orang terjah. Kalau korang nak tengok blog kerja kosong tersebut, klik SINI.

Selepas itu, saya terfikir nak buat satu blog personal sendiri bertemakan nama saya. Nama saya ini unik sikit. Korang boleh jumpa orang bernama, "Nasir" selalu sangat. Nama saya "Naser" memang tak ramai orang pakai. Oleh itu, saya decide letakkan nama blog personal MOHD NASER.COM. Maka terwujudlah blog ini.

Kemudian, saya perasan kita suka kisah lawak. Saya pun suka baca kisah lawak. So, saya decide nak buka satu blog khas untuk Santai Minda bila stress kerja. Maka, terwujudlah blog JOM SANTAI MINDA ini.

Korang mesti terfikir banyak blog saya manage. Ini dikira sedikit berbanding blog-blog saya yang lain yang saya delete. Kalau diikutkan jumlah blog yang saya ada, saya ada lebih kurang 18 blog sebenarnya tapi kebanyakkannya terabai. So, saya delete je.

Setiap blogger boleh buat banyak blog. Tak semestinya satu blog saja. Tapi, persoalannya, mampukah dorang untuk maintain blog yang banyak itu?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. wahhhh! banyak nye blog! ade masa ke nak maintain semua. hmmm~

    ReplyDelete
  2. wah..byk nye sampai 18 blog...yg lain sy lom terjah lg..blog yg ni pn bez..aktif jgk...

    ReplyDelete
  3. saya buat satu ja.tak mampu buat banyak2..hahah

    ReplyDelete
  4. saya yang satu ni pun tak terbela u...hehehhe...kalau 18 tak tau la..tahniah kerana boleh manage byk blog ngan baik..

    ReplyDelete
  5. TAG ANDA

    http://yayahnasake.blogspot.com/2012/05/segmen-bloglist-bulan-jun-hadifah-sabri.html

    ReplyDelete
  6. TAG ANDA

    http://yayahnasake.blogspot.com/2012/05/segmen-bloglist-bulan-jun-hadifah-sabri.html

    ReplyDelete
  7. betul tu nasz....
    remy ada satu jer..... itulah permulaan dan itulah yg terakhir kut.....
    satu pun susah nak maintain.....

    ReplyDelete
  8. 18 blog?err bnyak nya..ape2 pun sy suka blog ni:D

    ReplyDelete