Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, May 23, 2012

CURI TRAFIK BLOG SAYA?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru-baru ini saya ada blogwalking ke blog Encik Hasrul Hassan. Terbaca satu entry berkenaan widget Link Within yang terletak di bawah setiap post mencuri trafik dan meningkatkan bounce rate. Korang nak tahu lebih lanjut, korang boleh baca kat blog HH sendiri.(SINI).

Saya pun tengok balik widget Link Within yang saya letak di blog saya. Selain widget berat dan menambah masa loading untuk blog saya, widget ini nampaknya penyebab bounce rate blog saya tinggi. Oleh itu, saya ambil keputusan untuk remove widget Link Within ini.

Sekarang saya bertukar kepada nrelate. widget nrelate ini nampak sama seperti Link Within tapi rasanya taklah mencuri trafik blog saya dan meningkatkan bounce rate blog saya. Tak apa, kita cuba dulu. Tak rugi pun. Kan?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. owh,,macam tu eh..tak berapa faham lagi ni..hee

    ReplyDelete
  2. yup! saya kini ingin bertukar jugak.sampai hati linkwithin

    ReplyDelete
  3. kes sy plak lain nasz, ada satu ping site la kan..bila sy ping, yg terping artikel org lain..pkara ni sy baru sedar..hmmm mcm2

    ReplyDelete
  4. remy tak faham sungguh........
    ada jugak pencuri nie ye......

    ReplyDelete
  5. done follow...salam perkenalan...

    ReplyDelete
  6. saya dah lama remove linkwithin .

    ReplyDelete