KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, May 31, 2012

DIALOG BOBOI DAN GUGURL...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Jom baca dialog sepasang kekasih di bawah ini:



Boboi : sayang... nape sayang ni seksi sangat... tudung pun tak pakai... baju pun muat-muat badan je...


Gugurl : ala abang.. takkan abang tak suke sayang seksi kot... semua ini untuk abang la...kan cantik ni..


Boboi : tapi takkan kalau lepas kahwin pun sayang nak pakai macam ini gak... abang mengaku, dulu memang abang suka sayang sebab sayang pandai bergaya, seksi.. semua kawan-kawan cemburu sebab abang dapat sayang... tapi sekarang abang tak mahu la sayang tak tutup aurat... abg nak isteri yang menjaga maruahnya
...
Gugurl : ala abang, takpelah nanti lepas kahwin sayang janji sayang pakai tudung macam yang abang nak... sayang akan tutup aurat ek...


Boboi : abang tak mahulah sayang tutup aurat sebab abang bukan sebab niat sayang sendiri... kalau macam tu, takde guna la sayang tutup aurat nanti.... sayang mesti ikhlas tutup aurat kerana Allah bukan kerana abang... abang minta maaf la syg, tapi abang rasa kita kena putus... abang dah buat keputusan...


Gugurl : sampai hati abang buat camni kat sayang... sayang sanggup buat apa saja untuk abang tapi ini yang abang balas...


Boboi: maafkan abang (sambil berlalu pergi)...


Setelah kejadian itu si Boboi tak pernah menghubungi Gugurl lagi... Gugurl rasa begitu menyesal...


Setelah beberapa bulan.....


Gugurl: (Membuka mesej yang baru diterimanya) "sayang, esok abang akan bawa rombongan meminang".. (Si Gugurl terkejut lalu menangis teresak-esak dan rasa tak percaya dengan mesej yang baru diterimanya lalu dia pun terus menelefon Boboinya)


Boboi : Sayang, dulu abang tinggalkan sayang sebab saya nak tutup aurat sebab abang... abang tak nak sayang berdosa sebab tu abang tinggalkan sayang... tapi lepas abang tinggalkan sayang, sayang tetap pakai tudung dan tutup aurat kan... itu semua sebab sayang sendiri yang berniat nak tutup aurat dan bukan sebab abang... selama ini abang selalu perhatikan sayang, abang tunggu masa yang sesuai untuk abang jadikan sayang permaisuri abang"... "i ♥ u sayang, sayang sudi tak kahwin dengan abang?
~
Gugurl: (Sambil menangis)... sayang sudi abang... terima kasih abang sebab sudi terima sayang....

Saya terjumpa di facebook. So, apa pendapat korang?

Wassalam.

-NASZ-


Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. so sweet......
    perubahan menjadi manusia yg lebih diredhai....bukan kerana cinta......
    pandai boboi bermain psyco .....
    dan ternyata gugurl berubah kearah kebaikan.......

    ReplyDelete
  2. oshem.... tersenyum sorang2 bce

    ReplyDelete
  3. Ttp aurat kne ikhlas kn..tp sblm ikhlas dia ttp aurat sbb ln pn tk pe..dia sdang cba utk iklas..

    ReplyDelete
  4. mendalam sangat dialog ni..
    memang pun,ramai yang menutup aurat sebab pasangan suruh..kalau disebabkan bukan dengan niat kerana allah,tak akan kekal lama.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...
    terharu rasanya bila baca entri ni,
    sheila kagum dengan pendirian lelaki itu..
    dan perubahan yang dibuat oleh wanita itu..
    akhirnya mereka bersatu...
    terharunya..

    ReplyDelete
  6. Should be a guide to man..
    hehe.. :) Lelaki boleh le wat gini kat gf2 diorang yang mcm grl dalam crita ni.. insyaAllah, ada jodoh.. :)hehehe.. hubungan pun dbrkati,

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, dibuka hati untuk menutup aurat.. =)

    ReplyDelete
  8. So sweet... Boboi dah bersedia jadi suami. Matang

    ReplyDelete