Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, May 17, 2012

BARU SAYA TAHU...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya dah berada di Bagan Datoh Perak dekat 2 tahun setengah. Saya tengok TV3 dokumentari mengenai Jom Terokai Perak. Dorang tunjukkan tempat-tempat menarik yang ada di Hilir Perak ini termasuklah Teluk Intan dan Bagan Datoh.

Baru saya tahu sebelum ini, Teluk Intan merupakan Bandar DiRaja sebelum dipindahkan ke Kuala Kangsar. Terdapat gak banyak tempat menarik di Teluk Intan seperti memancing di lubuk undang galah, tempat untuk Raja Perak yang baru ditabalkan melaksanakan adat bersiram, homestay bagan datoh dan macam-macam lagi.

Selama yang saya duduk sini, saya cuma tahu pergi naik dan turun Menara Condong Teluk Intan dan Jeti Bagan Datoh. Memang tak terokai Perak pun. Kerja dan balim rumah je. Hehehe.

Korang tahu ke tempat menarik kat kawasan korang tinggal? Ataupun korang pun macam saya? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. Akak Insyaallah tahu, at least 60% kalau pun x semua..

    ReplyDelete
  2. satu lagi nasz....
    dulu2 ibu negeri perak adalah taiping..... tapi ditukarkan ke ipoh atas alasan taiping hari2 hujan.....

    ReplyDelete
  3. lebih kurang sama jelah.. ;) pergi kerja balik kerja.. hujung minggu rehat.. bila ada peluang keluar, yang dekat tak pandang, nak jugak yang jauh2.. hehehe...

    ReplyDelete
  4. sama je la nasz,,hee..now sy stdy kat kedah,even Langkawi yang dekat pun tak pergi..Padang Besar dekat gak nan tempat stdy tapi tak pernah p..Tak berkesempatan lagi,,hikhik

    ReplyDelete