KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, September 10, 2011

"NAK TOPUP PUN KENA TAX?!"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dua tiga hari hampir semua orang bising tentang Pengguna Prepaid akan dikenakan tax 6%. Kalau kita beli topup RM10.00, kena tax RM0.60. Dan seterus-terusnya. Korang bleh amik kalkulator dalam handphone canggih korang untuk buat kiraan.

Semalam tengok berita TV3, PM beritahu pihak Telco kenakan tax tanpa pengetahuan Kementerian Kewangan. PM minta pihak Telco kaji semula. Tapi yang menghairankan macam mana pihak Telco buat pengumuman dan kenakan tax tanpa pengetahuan Kementerian Kewangan? Bukan ke semua tax yang dikutip akan diuruskan oleh Kementerian Kewangan?

Saya cuma tertanya-tanya je. Sebab sebelum ini kes dengan Astro yang buat pelarasan dalam charge yang dikenakan kepada pelanggan dorang. Sekarang Syarikat Telco pula buat pengumuman.

Tapi bayangkan kalau semua benda kena tax, camne nanti ye?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

7 comments:

  1. topup dikenakan cukai coz..nak sekat sikap kita yg suka mghabiskan krdt dgn pesanan sms yg x penting kot.

    astro lak..kasi kita langgan pakej basic 2 jer...dpt jimat sket duit..kan..kan...kan..

    ReplyDelete
  2. dun understand at all..ape motif diorg yg dah kaye-raye nih??

    ReplyDelete
  3. sj nk men wayang.. so akan nmpkla kononnya depa "prihatin" masalah rakyat...

    ReplyDelete
  4. teruk kan topup pn tax samapi6%
    msia negara yg kaya dgn tax..

    ReplyDelete
  5. bg yg kaye akn brkate: 60 sen je kottt...

    bg yg sederhana mcm den ni ha: adooyaaiiii..harus ke ade 60sen itu..huhu

    ReplyDelete
  6. hayoooooooo
    tulah
    tak puas ati gak pasai ni
    aiyaaaakkkk!

    ReplyDelete
  7. mkn mcd, kfc semua fast food ade tax, tapi xde org bising pon kan,huhu

    ReplyDelete