KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, September 28, 2011

"SAYA MENANGIS?"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Manusia ni dikurniakan dengan macam-macam perasaan. Ada 2 perasaan utama yang selalu kita akan rasa. Gembira dan Sedih. Bila kita gembira, kita rasa dunia ni indah sangat kan? Macam nak lari kegembiraan keliling satu dunia ni. Bila kita sedih, kita rasa dunia yang indah tadi takde maknanya dah. Kita lari gak. Tapi lari keliling satu dunia untuk hilangkan perasaan sedih.


Cara paling senang nak lepaskan perasaan sedih ... Menangis. Biasanya kita nampak perempuan je yang menangis. Lelaki jarang menangis depan-depan. Nanti jatuh la kemachoan.


Saya dengan tak malunya mengaku saya pernah menangis. Kantoi sudah kan? Hahaha. Tapi takkanlah saya nak tunjuk kat semua orang kan? Kita menangis bila hati kita sedia, hati kita disakiti, hati kita dikhianati, hati kita ditipu. 


Setiap orang ada cara dorang untuk redhakan kesedihan. Menangis cuma proses asas je. Macam mana dan di mana port untuk luahkan perasaan dan menangis, ikut kreativiti sendiri. Lain orang, lainlah caranya. Kan? Kalau sama je, boringlah. Hehehe.


So, korang rasa sedih, jangan tahan dan menangis je. Kadang-kadang dengan menangis tu dapat legakan hati yang terluka walaupun cuma sikit je.


p/s : Nak bubarkan bloglist September 2011. So, dalam minggu ni akan buat segmen untuk cari bloglist bulan Oktober 2011 plak.


Wassalam.


-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

15 comments:

  1. besz menangis ni... cuci mata dalam erti kata yg sebenar

    ReplyDelete
  2. yui92 :ye. dapat legakan hati gak kan?

    ReplyDelete
  3. nasz menangis la..teheee... susah nengok llki mngis sbnrnye... tp bdak2 kecik ramai aje..hahaa

    ReplyDelete
  4. huuuuuuuuuuuu
    air mate teman baik mimi =]

    ReplyDelete
  5. menangis la kalau tu yang buatkan hati kite puas..tak salah pon:-)

    ReplyDelete
  6. soly : kdg2 tiba2 je menangis. kdg2 tu tgh drive plak. haha.

    aimie amalina : jgn selalu sangat. nnt bengkak mata.

    ReplyDelete
  7. nick dot anis : betul tu. asal sedih kita dpt dikurangkan.

    ReplyDelete
  8. bila menangis ni rasa segala masalh ni pergi mcm tu je...bebanan dn rasa yg berat nk kita tanggung pn mcm ringn je rasa nye..

    nk nangis tu nangis jgn tahan2 nnt tertekan..^_^

    ReplyDelete
  9. Han : betul tu. skrg2nya beban sedih yang kita tanggung tu kuranglah sikit.

    ReplyDelete
  10. meanngislah andai itu dapat mententeramkan jiwa...hehe.

    ReplyDelete
  11. emm.. saya tak reti menangis utk redakan emosi.. tp bila teringat Tuhan saya selalu menangis..

    ReplyDelete
  12. memg susah nk tngk laki menangis.. mcm pelik bile tngk laki menangis.. tp laki pon ade prasaan jugak kan..

    ReplyDelete
  13. lieynanilaz : baik. hehe.

    Heidi Syafiq : baguslah camtu.

    sue perbs : betul2. laki ada perasaan gak.

    ReplyDelete
  14. sgt susah nak jumpe lelaki menanges..
    mahai wo air mata lelaki! ;)
    nasz..takmo nanges2 dah tau..hehe





    jiran nasz,
    cik ana :)

    ReplyDelete
  15. anamizu : dah tak nangis. ia muncul tiba2 je rasa nak nangis. hehe.

    ReplyDelete