KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, September 22, 2011

BONUS LUMAYAN ATAU PELARASAN GAJI?

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Tadi terjah blog CEUPACS jap. Terbaca artikel mengenai akan ada pemberian Bonus Lumayan atau Pelarasan Gaji. Kalau diberi pilihan, saya nak pelarasan gaji sebab gaji setiap bulan dapat. Kalau bonus, sekali je.

Tapi kalau ikut tamak haloba saya, saya nak dua-dua. Hehehe. Tapi tak kisah la. Dapat, Alhamdulillah. Tak dapat, pasrah je la.

Tapi kalau ada pelarasan gaji, saya harap sangat harga barang tak naik. Walaupun pelarasan gaji yang dibuat taklah seberapa tapi barang naik dengan alasan gaji kakitangan awm naik. Pastu macam mana orang yang kerja sendiri di kampung dan sektor swasta? Harap sangat dorang yang terlibat ambil kesempatan untuk naikkan harga barang harian. Pihak Kerajaan pun perlu ambil tindakan hal macam ni sebab kenaikan harga barang akan menyusahkan semua orang.

Bajet 2012 dengar khabar akan diumumkan pada 7hb Oktober 2011. Kita tunggu dan lihat je la.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. hmmm kta tggu n lihat je la...klau sy pn elok pelarasan gaji,

    ReplyDelete
  2. hmmm kta tggu n lihat je la...klau sy pn elok pelarasan gaji,

    ReplyDelete
  3. Salam;
    kalau kedua2nya jalan sekali lagi bagus...tapi jangan mimpilah.

    orang tak mkn gaji terpaksa ikat perut mkn pasir dan batu..

    ReplyDelete
  4. kalo diberi pilihan ummie nak pelarasan gaji.. memang betul tu harap2 jgnlah harga barang naik.. maklumlah time ni peniaga nak naikkan harga.. kalo harga brg naik mcm tak bermakna gaji naik sbb pimai pimai tang tu gak..lgpun kesian la bg yg bekerja sendiri dan lain2 sektor...

    ReplyDelete