KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, September 5, 2011

"BILA KITA DAH SAYANG..."

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Siapa yang tak pernah jatuh cinta, angkat tangan? Saya nak bagi tabik spring kat dia. Hehehe. Saya yakin hampir semua orang pernah jatuh cinta. Bila kita jatuh tangga, sama ada kita sakit atau mati kan? Macam itu la juga jatuh cinta. Bila kita jatuh cinta, perasaan yang awal kita akan rasa adalah sayang. Kan?

Bila kita sayang, kita akan cuba nak buat dia gembira dan bahagia dengan kita. Kita tak nak ada orang lain rampas dia daripada kita. Macam dari Pengkid dan sebagainya. Bagi yang pernah rasa terluka, dia akan biasanya overprotective. So, sesetengah orang akan rasa rimas. Tapi kena faham, dia tak nak perkara yang sama berulang. Seperti kata pepatah dalam Movie Adnan Sempit:

"I don't want banana to fruit two times"

Hahaha. Dalam bahasa melayunya, "Saya tak mahu pisang berbuah dua kali". So, nasihat saya, bila ada orang sayang kita, hargailah dia elok-elok. Jangan abaikan dia. Bukan senang nak cari orang yang betul-betul sayangkan kita.

Bila korang sayangkan seseorang tu, apa korang akan buat?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. bila saya sayang seseorang tu, saya buat tak tahu jerr...hik3...

    ***memang tak leh buat bini mcm ni...=,=

    selamat hari raya

    ReplyDelete
  2. Salam;
    Tak lain tak bukan..aku buat apa yang disuka je.

    ReplyDelete
  3. betul.. jgn nti da ilang bru nak melalak..

    ReplyDelete
  4. apa sebenarnya motif entry nih. huhu

    ReplyDelete
  5. bila suke sume nye baik.. kentut pun wangi.. heh.. sayangi lah org trsyg..

    ReplyDelete
  6. sayang dia tak melebihi kecintaan kepada Allah :)

    sesungguhnya Allah mengetahui segalanya.

    ReplyDelete
  7. kakak pun tak tahu apa perasaan cinta yang sebenar, susah nak tafsirkan tapi kalau kakak sayangkan seseorang yang pasti kakak akan hargai apa yang dilakukan untuk kakak

    ReplyDelete