KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, September 29, 2011

"NANTILAH"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

"Nantilah saya buat"

"Buat esok je la"

"Nanti-nanti je la saya buat"

"Takpe. Banyak masa lagi. Boleh buat nanti"

Pernah korang cakap macam ni tak? Dalam hati atau dengan kawan-kawan. Kebanyakkannya mesti pernah kan? Saya pun pernah gak. Hehehe. Termengaku la plak.

Sikap suka bertangguh ni boleh menyusahkan diri sendiri. Kenapa saya cakap camtu? Sebab bila korang tangguh kerja, keesokannya, kerja korang yang tertangguh + kerja hari ini = Kerja Banyak.

So, korang termasuk diri saya sendiri jangan suka "Nantilah", "Esok boleh buat" dan seterusnya sebab takde yang baik pun tangguh kerja ni. Menyusahkan diri sendiri je.

p/s : Rasa malas nak buat kerja hari ini. Buat esok boleh? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. akak pun biasa gak, terutama sampai bahagian lipat baju, selalu tangguh hehehe

    ReplyDelete
  2. saya adalah seperti yang di atas haha..ntah bila dpt singkirkan perangai suka bertangguh ni..

    ReplyDelete
  3. org arab kata bertangguh itu pencuri masa..hehe..

    eh klu free join la segmen.. just an idea la segmen tu.. so feel free =p=p=p

    ReplyDelete
  4. orang yang banyak masa je yang suka bertangguh2 ni..
    yang subuk selalunya dia akan siapkan apa yang perlu tu cepat2...
    heheheh

    ReplyDelete
  5. Kak Yatie : nnt bertimbun la kain baju tu. hehe.

    misshannajr : hahaha. mengaku gak ek?

    yui92 : ye la. mmg pencuri masa pun. hehe.

    miss kinah : terasa ek? sori2. hehe.

    diana : teori yg munasabah. hehe.

    ReplyDelete
  6. betul tu jgn tangguhkan kerja..
    nnti kerja akan bertambah bnyak kn susah..

    ReplyDelete
  7. ada jugak buat macam tu...hadoi..kena kikis sikap kurang baik ni..hm...

    ReplyDelete
  8. takmo mls2 k..hehe
    bab kerje tertangguh tu aah setuju ;)





    jiran nasz,
    cik ana :)

    ReplyDelete
  9. ieyza : betul2. bertambah banyak, makin tension kan? hehe.

    alisya : kikis, jangan tak kikis.

    anamizu : mulut kata tak nak malas, tapi badan nak malas2. hehe

    ReplyDelete