KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, November 12, 2011

"KENAPA NAK TENGOK BELAKANG?"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Pagi tadi hujan punyalah lebat. Saya menggigil dalam selimut. Sejuk. Hehehe. Pastu dengan pantas saya pun bangun dan ambil wuduk serta Solat Subuh. Lepas tu, tidur balik. Hehehe.

Tadi intro je. Takde kaitan dengan entry pun. Korang mesti pelik dengan tajuk entry saya ni kan? Hehehe. Kasi suspen sikit.

Sebenarnya, apa yang saya nak bagitau adalah walaupun sejauh mana pun kita melangkah ke depan, kita perlu tengok balik ke belakang untuk pastikan diri kita berada pada laluan yang betul. Walaupun kita dah berjaya, kita kenalah ingat balik kesusahan yang kita hadapi sehingga kita berjaya. Dengan itu, kita akan sentiasa bersyukur dengan kejayaan kita. Boleh gak untuk mengelakkan perasaan bongkak dan bangga diri bertandang.

Bila kita lupa asal usul kita, kita akan sombong dan lupa diri. Bila kita dah sombong dan lupa diri, maka bertambahlah musuh kita dan orang yang tak suka kita. Disebabkan itulah kita kena sentiasa ingat asal usul kita. Sebab?

"Tanpa Masa Lepas, Takkan Ada Diri Kita Sekarang"

p/s : Orang sombong selalu rugi kan? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

19 comments:

  1. kadang2 memang tak sangup nak ingat hal lepas tapi tu dah jadi pengalaman n kenangan..setuju ayat abg nasz yang last..tanpa masa lepas,xkn ada diri kita yang sekarang..

    ReplyDelete
  2. slalu ingat zaman susah dulu..sampai kdg2 xsedar airmata menitis=( alhamdullilah dgn kehidupan skrg=)

    ReplyDelete
  3. selepas solat subuh,elok jgn tidur balik,sebaliknya baca AL-Quran sampai waktu solat sunat isyraq,lps tu buka tv tengok tyalah ustaz...heheh tak ada kena mengena dgn entri..itulah setiap subuh yg kami sekelurga buat,lps tu anak lelaki main game bola...

    ReplyDelete
  4. ye sangat sangat rugi .
    insyaallah mereka yang sombong , akan berubah kelak :)

    ReplyDelete
  5. pandang belakang utk menilai diri kita yg sebenar......
    melihat langkah2 yg telah ditinggalkan.....
    lurus atau tidak teratur.....
    hanya kita sendiri yg dpt menilainya....

    ReplyDelete
  6. betooooool!
    samalah dgn walau setinggi mana kita
    kene tgk bawah jugak =]

    ReplyDelete
  7. suke ayat tu. Tanpa masa lepas takkan ade kite sekarang

    ReplyDelete
  8. Sentiasalah pandang ke belakang... takut nanti bila kita tersesat atau tersilap jalan, mudahlah kita nak berpatah balik ke pangkal jalan

    ReplyDelete
  9. kadang2 memang perlu TENGOK ke belakang balik.. tp kalo drive mlm2 JANGAN PNDANG BELAKANG..ngeeee =P




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  10. tak suka bila ada orang memusuhi kita dalam diam..tambah2 kalau musuh tu kawan kita sendiri...

    terima kasih abg nasz sbb da singgah kebun epal milik saya...:D kebun epal yang langsung tak berbuah..huhuhu

    ReplyDelete
  11. orang sombong banyk rugi!!.. hehe. nice entry

    ReplyDelete
  12. kita takkan ada kat tempat kita sekarang,,kalau tak ada yang sebelumnya..;)

    ReplyDelete
  13. btol tuh walau cmner pon kita dimasa depan .. masa yang lama jgn dlupakan kerana kita takan bahagia jika melupakan kegagalan dimasa lalu sbb dari kegagalan la kita maju utk kedpn .

    ReplyDelete
  14. hamba igtkan tuan hamba mahu bicarakan tentang ada jemaah paling tengok blkg dr intro tuan hamba tu

    ReplyDelete
  15. kita akan rasa lebih bersyukur dan puas yg segala susah payah kita tu membuahkan hasil.

    kalo kita renung balik salah silap kita dulu..kita boleh betulkan balik kan..

    ReplyDelete