KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, November 3, 2011

SANTAI MINDA : "MENJAWAB"

Asssalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang santai-santai minda baca kisah ni ye? Yang mana tengah stress kerja ke, ape ke, baca ni, dapat release stress dengan gelak sedikit. Hehehe.

Seorang lelaki tua sedang berehat di bangku taman bunga. Datang seorang budak kecil duduk disebelah. Si budak mengeluarkan cokelat dari poket lalu menjamahnya.

Habis satu, dia mula lagi satu. Dan lagi. Dan lagi. Si tua memerhatikan sekian lama. Apabila budak kecil mula hendak makan cokelat yang ke-10, dia mencelah,

 "Nak, pakcik nak bagi nasihat sikit"

 Budak kecil melihat sambil mendiamkan diri.

"Kalau makan banyak sangat makanan ringan, tak elok untuk kesihatan dan gigi rosak!"

Si budak berkata,"Datuk saya ada nasihat juga.

 "Dia pun kata jangan makan makanan ringan?"

 "Tak. Dia kata JANGAN MASUK CAMPUR HAL ORANG LAIN"

p/s : Teruk kan budak ni? Tak hormat orang tua langsung. Korang jangan jadi macam ni ye? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

17 comments:

  1. memang tergelak..hahahhaa. nice one, abg nasz

    ReplyDelete
  2. hahaha..sempoi jer...tp agak kurang sopan lah budak tuh >.<!~...tertunggu2 jugak entry abg nasz yg syiok nih ^^

    ReplyDelete
  3. hahahah..lawak tol..kuang asam nye budak..

    ReplyDelete
  4. kurang asam punya budak hahahhaa...

    ReplyDelete
  5. hahahahahahaha...ngok punya budak...kuang hajo tol...hihihi...bese lah tu...budak2...x pndai nk menilai lgi sesuatu kebaikan dan keburukan :)

    ReplyDelete
  6. budak2 sekarang mmg tak makan saman...

    ReplyDelete
  7. agak "sopan" die menjawab ye...ish2..tak patut-tak patut

    ReplyDelete
  8. sungguh kurang ajar budak itu.....
    sapa ler mak bapak dia....

    ReplyDelete
  9. hamba luku budak cam gini kalo depa mata hamba dye buat atuk macam tu

    ReplyDelete
  10. hahahah... memang teruk... adoi.. org nasihat dia bahasakan plak orang tu... ishk2..

    ReplyDelete
  11. haha,lawak pun ada,. tapi tak baik tuk masa depan,makin besar makin teruk tie,.jgnla kita m`galakkan dak2 kecik skrg terpengaruh sgt ngan skrip2 yang tak elok,.

    ReplyDelete
  12. tuan hamba..!! hamba tertaip nama tuan hamab di sini..

    http://3nogr33ny.blogspot.com/2011/11/hamba-terkena.html

    ReplyDelete
  13. byk sunggoh kisah2 santai nasz...ske bc

    ReplyDelete
  14. bagi je penampaq kat budak tu.. menggong ke ape? a

    ReplyDelete
  15. seb baik budak tu x ckp depan Queen.. kalo x mmg nak makan penampo.. hehehehe

    ReplyDelete