KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, November 30, 2011

"BILA HATI SEORANG IBU DIHANCURKAN ANAK SENDIRI"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Korang bygkn seorang ibu dan hati korang dihancurkan oleh anak korang sendiri, apa korang rasa? Korang jawab dalam hati je k?


Hati ibu ni lembut. Walaupun luaran nampak garang tapi dalam hatinya, dia seorang penyayang. So, hati ibu ni senang sangat terguris kalau tersilap kata atau buat.


Anak yang lukakan hati ibunya ni selalunya akan alami masalah dalam hidup dorang. Sama ada akan hidup susah atau tak bahagia. Sebab apa jadi macam tu? Sebabnya dia tak dapat restu daripada ibunya sendiri.


Restu seorang ibu itu penting sebab ibulah yang mengandungkan kita 9 bulan lebih. Menjaga kita. Risaukan diri kita. Sayang kita. Sebb itulah pentingnya restu ibu dan menjaga hatinya.


Korang yang ada ibu lagi tu, hargailah mereka dengan jaga hati dorang. Bagi yang ibu telah tiada, mariah kita sedekahkan Al Fatihah kepada arwah ibu masing-masing.


p/s : Tak suka bila tengok ibu saya sedih.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. akak sudah tak ada ibu, Al-fatihah

    ReplyDelete
  2. kita xprnah mghargai ibu kita.tp bila kte dh kehilangan ibu bru kte sedar trntang erti sebuah pengorbanan.mgkin kte pn blum tentu dpt mendidik anak kite dgn baik..

    ReplyDelete
  3. yang paling penting yang kite kene ingt ialah syurga dibwh telapak kaki ibu.. :)

    ReplyDelete
  4. tak sabar nak balik kampung tengok wajah mak yg hepi dah jadi nenek

    ReplyDelete
  5. tp tula anak ni cepat lupa diri... xtahu susah pyh pahit maung si ibu mengandung, melahirkan & membesarkan si anak td... cuba letakkan diri kita sbg ibu & anak kita lakukan perkara yg sama terhadap kita.. apakah rasanya??

    ReplyDelete
  6. restu Allah itu ada pada restu ibu.jadi,kalau nak hidup diberkati dan direstui oleh-Nya,hormati dan sayangilah ibu agar ibu sentiasa merestui hidup kita..insyaAllah :)

    ReplyDelete
  7. salam;
    ibu aku meninggal pada 2007... Al-fatihah.

    ReplyDelete
  8. btol3..same la..x suka tgk ibu cdey

    ReplyDelete
  9. betul tu.. tak sampai hati tngk ibu sedih.. kdg2 tk perasan kata2 kita sbnrnya dh mengguris hati ibu

    ReplyDelete
  10. tak rela rasa nak tengok air mata mak menitis :(






    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  11. (-_-) sayang mak.bila mak de masalah,de luahan,de mintak pertolongan,sedaya upaya mas nak tolong termampu.syukur allhamdullilah adik beradik lain pun sayang kan mak.

    ReplyDelete