KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, November 10, 2011

"NAK HIDUP SENANG TAPI TAK NAK USAHA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Siapa tak nak hidup senang, angkat tangan. Hehehe. Tapi senario sekarang ni, ramai nak hidup senang tanpa berusaha...termasuk saya. Saya mengaku tapi akhirnya saya sedar kesenangan yang saya dapat tanpa usaha tak semanis kesenangan saya dapat selepas usaha. Korang setuju tak?

Saya pernah kerja di kilang perabot. Saya pun pernah kerja di kilang kapas. Saya pernah kerja di kilang kain. Saya pernah kerja di kilang ubat. Banyak tempat saya pernah kerja. Saya pun pernah ikut bapa saudara saya berniaga. Saya pernah kerja di panggung wayang. Saya pun pernah kerja sebagai Pegawai Khidmat Pelanggan a.k.a penjawab talian TM 100. Hehehe. Banyak kan?  Actually, saya start cari duit sendiri bermula Darjah 6. Masa tu emak saya kerja sorang untuk besarkan kami 4 beradik. Sebab tu saya rasa manisnya bila sekarang ni saya dah dapat kerja tetap dalam Kerajaan.

Bila kita usaha, kita akan melalui fasa buat salah dan belajar dari kesalahan. Itu akan dijadikan pengalaman kita. Kita akan jadi diri kita selepas melalui pengalaman ini.

Cuba korang bayangkan kalau kesenangan korang dapat tu senang dan tanpa usaha, apa korang akan rasa?

p/s : Pengalaman bercinta pun salah satu perkara yang mematangkan kita. Kan? Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

23 comments:

  1. hm..best nye byk pengalaman keje..mawa ni xde pon..huu

    ReplyDelete
  2. ya,,pengalaman banyak mengajar kita,,pengalaman adalah universiti terbaik!

    ReplyDelete
  3. yups,keje mula dari bawah
    bersusah2 dahulu..senang2 kemudian
    insyaallah.

    yups,pengalaman cinta mematangkan lagi diri

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    TIDAK ADA JALAN PINTU UTK MENUJU KEJAYAAN. TANYA MEREKA YG BERJAYA .... KEBANYAKANNYA BERSUSAH2 DULU ... ADA JATUH BANGUN .

    ReplyDelete
  5. hehe...
    tahniah dah lepas fasa kesusahan tu..
    sekarang saya pule...
    :)

    ReplyDelete
  6. betul3, bila kita tak pernah rasa erti susahya nak cari rezeki, kita akan kurang menghargai erti sebuah kejayaan...
    dan akan mudah lupa diri saat kejayaan sedah ada dalam genggaman...

    pengalaman... adalah ilmu paling penting dan berharga... jika kita membuat refleksi yg konsisten

    ReplyDelete
  7. huwaaaaa
    kagummmnye sy dgn cek nazs niii
    banyak nyeee pengalaman keje
    teringinnyeee..huhu

    ReplyDelete
  8. Usaha dan kesungguhan utk kesenangan diri dan anak :)



    Saya di monitor anak ;-)

    ReplyDelete
  9. yupppp.. pengalaman yg mematangkan kita, akak pon pernah keje kilang elektronik, samapi jem produk kat line akak sbb akak terkial2... pas tu keje kilang kain, x kuat nak angkat kain berkodi2.. tapi mmg btool keje gomen ni la yg paling berkat.. sbb tu akak kerja x berenti2...

    ReplyDelete
  10. uihh..samakan dengan cinta pulak yer..huhu

    ReplyDelete
  11. bukan senang nak senang,,tapi bukan susah nak susah,,hehehe

    ReplyDelete
  12. Yup, betul tu..hidup senang dengan usaha kita tak sama dgn hidup senang tanpa berusaha.. :)

    ReplyDelete
  13. iya betull.. terasa kepuasan yang tak terhingga jika kita mendapat duit hasil daripada usaha titik peluh kita sendiri.. pengalaman dan kepayahan seolah2 terbayar dengan kejayaan..

    semua ini takkan diperolehi oleh mereka yang duduk2 mengharapkan tuah jatuh dr langit./.

    ReplyDelete
  14. wah byknye pngalaman kerja...,btl la selalu brangan nk hdup senang,tapi usahanye ala kadar je kot...

    ReplyDelete
  15. betul...setuju sangat...pengalaman saya berjaya masa diploma dan degree atas usaha sendiri...dan sekarang hampir mencapai cit2 nak jadi cikgu...

    ReplyDelete
  16. lepas ni cipta pengalaman baru pulak..kumpul duit buat bisnes juta2 ..heheh

    ReplyDelete
  17. bertuahnyer....dpt byk pengalaman....hope olwes sukses di ms akan dtg...amin

    ReplyDelete
  18. bila kita berjaya tanpa usaha, kita akan susah berjaya buat kali kedua sekiranya gagal.

    ReplyDelete
  19. kak citra juga seawal sek ren sudah menolong ibu berniaga.. bila kita berusaha mencari duit maka duit tu akan lebih dihargai.. x lah membazir..

    ReplyDelete
  20. saya pernah kerja kilang jamban. penat juga time stock-take.. ;)

    ReplyDelete
  21. bagus betol abg nasz nie..
    dah berdikari masa darjah 6 lagi..
    x semua org boleh buat mcm tu zaman skg nie.

    semoga lebih BERJAYA di masa akan datang !~

    ReplyDelete
  22. azie pun macam tu..kalau boleh nak duit banyak tapi malas nak keje..
    kalau xm pulak malas nak study tp result nak gempak je..hehe..
    sape la nak bagi kan -.-

    ReplyDelete
  23. memang byk gila pengalaman nasz bab BEKERJA..merata dah nasz kerje kan? terer la nasz nih..hehe





    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete