KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, November 23, 2011

"NASI LEMAK BUNGKUS DAUN PISANG"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Pagi ni saya sarapan dengan nasi lemak. Memang setiap sarapan dengan nasi lemak. Hehehe.


Teringat dulu-dulu banyak orang bungkus nasi lemak dengan daun pisang. Beza makan nasi lemak bungkus dengawn daun pisang berbanding yang dibungkus dengan plastik dan surat khabar. Rasanya lebih enak dengan aroma daun pisang.


Sekarang ni kebanyakkan peniaga nasi lemak lebih prefer bungkus dengan plastik dan surat khabar. Mudah dawn senang nak beli kat kedai. Daun pisang kena cari dan potong daun pisang kepada betul yang nak bungkus nasi lemak tu.


Korang lebih suka makan nasi lemak yang dibungkus dengan daun pisang ataupun plastik biasa ni?


p/s : Tengah lapar, makanan apa pun sedap. Hehehe.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

19 comments:

  1. Semestinya yang dibungkus dengan daun pisang. Wangi.

    ReplyDelete
  2. kat opis ni ade jugak nasik lemak..die letak daun pisang kecik je untuk sambal...pun da rase sedap..tapi sekarang mane nak jmp da nasik lemak bungkus daun pisang..

    ReplyDelete
  3. baru je makan n.lemak daun pisang semalam...singgit je..best!

    ReplyDelete
  4. Dah tentu yang dari daun pisang. Tp nak jumpa yg balut pakai kertas dan plastik nie pun agak susah gak. Now ramai yg guna polisterine jer. Huhuhu..sedihnya, pencemaran alam...

    ReplyDelete
  5. salam;
    kalau diberi pilihan aku pilih nasi lemak daun pisang...lebih owwwwppp.

    ReplyDelete
  6. mestila yg dibungkus dgn daun pisang lagi best dek aroma daunya..kuih muih pon hamba suka dengan yang berbungkus daun pisang =)

    ReplyDelete
  7. lagi suka makan nasi lemak bungkus daun pisang..bau dye laen..sedap

    ReplyDelete
  8. nasi lemak daun pisang la lagi best...layan je!!

    ReplyDelete
  9. mestilah daun pisang..

    zaman sekarang ni paling hebat pun alas je ngan daun pisang..hehehe..

    ReplyDelete
  10. pakai bungkus daun pisang lebih sedap. haha

    ReplyDelete
  11. alahai dik,.. pokok pisang pun dah jarang nak nampak kat kl nieh.. pinggan ala2 daun pisang banyak laa... abis tu nasi lemak plastik aka surat kabar je le yg ada... layan je lee

    ReplyDelete
  12. dolu2, nc lemak 30sen je... bgkus dlm daun pisang..sdp sgt...xsrupa skg..mhl..lapik plastik lak tu

    ReplyDelete
  13. mas xkisah mana2,asalkan sambal xpedas sangat.hihihi..adess teringin lak rasanya nak makan nasi lemak bungkus.

    ReplyDelete
  14. ara pling suka nasik lemak pwee.. haha.. pling cdap... :P

    ReplyDelete
  15. ara pling suka nasik lemak pwee.. haha.. pling cdap... :P

    ReplyDelete
  16. lapik daun pisang jauh lebih baik, . . . .
    lebih mesra alam.

    kurang pencemaran plastik susah reput.

    lebih aroma.

    lebih sedap dan berperisa.

    leih oksigen dan kesegaran daun.

    jemput singgah >>>
    >>> http://jali-ashburn.blogspot.com/2011/11/jiwang-sat.html

    ReplyDelete
  17. aroma daun pisang buat nasi lemak lagi ummmmppphhh!

    ReplyDelete
  18. nasi lemak bungkus daun pisang la terbaik...bau memang lain...wangi dan membangkitkan selera je..

    ReplyDelete