KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, November 14, 2011

"SAYA MENENTANG SEKERASNYA PENDERAAN HAIWAN!"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Nak share satu artikel dengan gambar berkenaan tajuk di atas:


Ibu kucing ini terus menjilat mayat anak-anaknya dengan harapan mereka sembuh kembali.

Mengikut sumber, saksi terdengar kucing menangis di tingkat bawah, dan apabila mereka sampai ke tempat kejadian, mereka menemui kucing liar dan anak-anak kucing yang diseksa sehingga mati.

Kesemua badan anak-anak kucing tersebut dipenuhi dengan tembakan pistol angin, dan ada pula yang diikat lehernya, dan ada pula yang dibedah sehingga jantung kucing itu terdedah, dan kepala ketiga-tiga kucing yang lain dipijak!

Kejamkan orang ni?

p/s : Manusia sekarang ni dah tak ada perasaan kemanusiaan langsung. Saya sangat menentang Sekerasnya Penderaan Haiwan!

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

30 comments:

  1. bukanlah penggemar kucing sgt, tapi sgt sentap dengan berita ni :(

    ReplyDelete
  2. Sedihnya tengok keadaan haiwan macam ni..kenapalah manusia terlalu kejam?

    ReplyDelete
  3. jahatnye .. kejam gila .. bodo apa buat kucing camtuh .. tggu la dorg msti akan dpt blasannya nnti .. ish memang benci org y suka seksa binatang nie ..

    ReplyDelete
  4. Salam;
    Yalah..kejam sungguh,..kenapalah sangup seksa anak kucing sampai bergitu sekali,sakit sangatkah hati melihat kucing tu..mudah2 mereka mendapat pembalasan dari Allah.

    ReplyDelete
  5. jahatnya..
    kalau dengan binatang pun dah takde rasa belas kasihan apalagi dengan manusia esok hari

    ReplyDelete
  6. ya allah..tak ada hati perut betul la..dah macam org zaman jahiliyah..

    ReplyDelete
  7. kesiannya...rasa cam nk nangis (T.T)

    ReplyDelete
  8. akak ada baca juga artikal pasal ni hari tu, geram betullha...rasa nak p cekik je orang yg buat gitu

    ReplyDelete
  9. kesian nye ibu kucing ni... penah tgk ibu kucing menangis sbb anaknye mati depn mte ibu kucing 2

    ReplyDelete
  10. jahat sapa yg buat kucing tu camtuh..sy x suka!!!
    nanges..sob3 :"(

    ReplyDelete
  11. kejamnya,,kucing pon ada perasaan ape..teruk betul!

    ReplyDelete
  12. tak smpai ati nk tgk muka2 comel kucing tu...Ya Rabbi manusia sekarang nih....

    ReplyDelete
  13. astaghfirullah hal azim..kt mane kejadian 2??x taw ke kucing kn binatang kesayangan Rasulullah..hmm

    ReplyDelete
  14. EEEEEEEEEeeeeeeeeee...kejam33x!!!! moga2 mereka yang wat akan kene balasan setimpal!

    ReplyDelete
  15. yupppp sokong.. haiwan pun walaupun x sebijak manusia tapi Allah jadikan mereka ada anak.. so tentu perasaan ibu haiwan sama je.. inginkan anak2nya membesar dengan sihat dan cuba melindungi anak2nya.. so cuba fikirlah kalau anak2 kita diperlakukan macam tuw.. tepuk dada tanyalah akal...

    ReplyDelete
  16. deme yg kejam cm ni kene rase diseksa baru paham gamaknye

    sedihhh kannn =(

    ReplyDelete
  17. manusia sekarang dah semakin zalim...
    kalau bayi sendiri pun boleh dibuang sesuka hati...apatah lagi haiwan yg tak berdosa nie....
    ah kejam nyer....!

    ReplyDelete
  18. touching la pic tu....tu la kan bebudak klo dibiarkn membesar dgn menyepak haiwan esp kucing..since budak kita harus ajar cara menyayangi haiwan...ni tak....bila kucing lalu jer si parents or granpa/grandma suroh kasi sepak mimiew yg lalu...ntah pa pe lar....marah sgt pd org yg x menyayangi n mghargai haiwan! bengong + bangang!!!!!

    ReplyDelete
  19. Sungguh kejam. Pelaku itu bukan manusia. Bukan juga syaitan. Entah mahu digelar apa. Tidak apalah. Nanti ada juga balasan menanti.

    ReplyDelete
  20. Ya Allah, tu bukan manusia!!! tu syaitan yg pakai topeng kulit manusia

    ReplyDelete
  21. sy juge mnentang..
    kdg2 sgelintir mnusia ni kjam sgt..kucing p0n tau sygkn ank2nyer..sian je tgk ibu kucing tu..huhu

    ReplyDelete
  22. sediy bila baca artikel ni :( ..betul2 xda perasaan orang yang buat tu!...

    ReplyDelete
  23. Abg jom join segmen cikAbbit :)
    http://iniidopaku.blogspot.com/2011/11/1st-segmen-by-cik-abbit.html

    ReplyDelete