KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, November 13, 2011

"BUKAN TAK NAK BELA TAPI TAK DAPAT BELA"


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Satu hari ni saya tak makan kecuali kerepek dqn air kosong je. So, saya decide untuk keluar makan kat gerai di Pekan Bagan Datoh ni. Hujan baru turun lebat sungguh. Tapi saya pakai baju sweater berhood.  Tak la basah sangat.

Saya memang sangat suka kucing. Saya bukan tak nak bela tapi tak dapat bela. Saya pernah tolong kawan bela ikan, mati. Tolong kawan bela hamster, mati. So, saya tak berani nak bela apa-apa dah. Tapi kalau pergi mana-mana kedai makan, mesti saya usap-usap kucing yang ada.

Gambar kat atas tu tunjukkan kucing tu tengah mengerekot tidur kat kaki saya. Saya tak panggil pun tapi dia datang sendiri. Orang cakap, kucing ni boleh bau orang yang selalu usap kucing. Tak tahu betul tak.

Mungkin saya dah kawin dan bakal isteri saya tak takut kucing, Insya Allah akan saya bela seekor dua. Sekarang ni tak dapatlah.

Ada sesiapa yang tak suka kucing ke? Tak boleh geng dengan saya. Hehehe.

p/s : Lena betul kucing tidur kat kaki saya ni. Hairan betul. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

22 comments:

  1. kenapa gmabar x muncul ? hee


    ieyza suka kucing ;)

    ReplyDelete
  2. btol lakot..sahabat hamba juga pernah berkata yang kucing memang akan suka bertempel dekat orang yang sukanya walau org tu xbuat pape

    ReplyDelete
  3. huwaaaaaaaaaaaa
    sameeee
    mak dh x kasi bela
    ye kata x rasi
    nnti mati
    huk3
    tapi nnti dh kawen nak gak bela
    hehehehe

    ReplyDelete
  4. saya takut kucing..! so,,tak boleh geng la..ok fine!haha



    yeke kucing boleh hidu,,saya tak suka usap,,ada je kucing tu suka sendeng2..geli.

    ReplyDelete
  5. yes kite boleh geng abg nasz !
    yahoo sy pun suke kucing !
    lalalalaa

    ReplyDelete
  6. suka kucing. tapi tak dapat bawa tidur sebab bulu dia.

    ReplyDelete
  7. Akak suka kucing! hati rasa hiba bila tengok kucing yg terbiar kelaparan. cuma akak alergik dengan bulu kucing..habis gatal2 lengan dan kaki..sekali sekala geram, pegang juga.

    ReplyDelete
  8. nak jaga binatang memang kena betul-betul betanggungjawab, mkan minum tempt tinggl, klau diabaikan kita jugak rasa bersalah nanti , samalah, dulu ada arnab, bila busy selalu sgt tk sempat mandikn dia -_-

    ReplyDelete
  9. murah rezeki org yg sayang kucing. :)

    ReplyDelete
  10. suke giler ngan kucing..kt umah pun ada bela..namanya lolen dan bubun..best ada kucing nih..kalau jaga baik2 insyaallah bertahun-tahun kucing tuh akan hidup..tapi bila dh sampai ajalnya dia pun tetap akan pergi juga..dah 8 tahun or mungkin juga lebih saya bela kucing saya nih tapi dia (bubun) dh mati hujung bulan sudah..mmg sedih sgt huhu tapi saya x serik dan akan terus membela kucing..skrg kt umah tggl lolen jer la..

    ReplyDelete
  11. kucing susah mati abg Nasz.. cuba r bela.. hehe

    ReplyDelete
  12. tak takut kucing walaupun bukan penggemanr kucing.tapi,kalau dapat bela macam best je..ada la teman kat rumah kan :)

    ReplyDelete
  13. salam..comelnye kucing 2.... same la kite sbb sy suke kucing tp mak sy x bg bela sbb takut kalo kucing 2 sakit atau mati.... nnt ktorg sedih.. n lg 1 mak sy cakap nnt sy lbh amik berat kat kucing 2 dr mak sy hehehe.... nak wat cane dah kucing 2 suke wat muke comel hehehehe...so kalo nak main kucing trpkse la g umah kwn sy.. harap nnt dah kawin leh la sy bela kucing...

    ReplyDelete
  14. Kucing ada instinct sort of non verbal communication skill tau!

    ReplyDelete
  15. alahai comelnya..macam family ni pun,mas xberpeluang.coz ada yang jenis allergic.so mas nanti planning kalau duk umah sewa sorang nanti,nak jaga kucing..hahaha..best2

    ReplyDelete
  16. huhu, kucing laaa yg byk berjasa sebenarnya... kata ayah saya la :)

    ReplyDelete
  17. cik intan n lurvee suka kucing.. kita boleh geng lah.. =)

    ReplyDelete