KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, November 20, 2011

"SELEPAS 19 TAHUN, JUMPA PUN MACAM ORANG ASING"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Semalam saya dapat maklumat mengenai ayah saya yang berada di Taiping daripada Bapa Saudara saya. Disebabkan adik perempuan saya nak kahwin, saya terpaksa pergi jumpa dia walaupun selepas 19 tahun dia abaikan kami. Disebabkan saya anak sulung, saya secara automatiknya adalah ketua keluarga selepas dia menghilangkan diri.


Saya tak benci dia. Cuma saya rasa dia macam orang asing. So, semalam kami banyak berbincang tentang adik perempuan saya yang nak kahwin je. Tak sembang perkara lain dah.


Emak saya pun cakap perkara yang perlu saja. Sebab masa saya jumpa ayah saya tu, dia nak tunjukkan ego dia. Sampai saya pun rasa meluat. Hahaha.


Saya doakan dia bahagia dengan hidup dia sekarang. Sekarang saya lebih fokus untuk jaga emak saya. Dia boleh jaga diri sendiri sebab 19 tahun tak reti-reti nak tengok anak sendiri. Nafkah pun tak pernah bagi.


Teruk ke saya ni?


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

18 comments:

  1. tak teruk.. bagos la tuh.. tgk la ayah tu. dan tgk la ibu tu... jadilah anak yg baik. dan sentiasa doakan mereka..=)

    jom baca kejap..=0
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

    ReplyDelete
  2. benarkah bagai dikata?moga jd pengajaran utk diri sendiri

    ReplyDelete
  3. always be happy no matter what.. fghting!

    ReplyDelete
  4. itu perkara biasa..mesti rasa janggal bila lama tak berjumpa...

    hope En.Nasz byk kan bersabar...macam mana pon..itu tetap ayah kandung...

    tapi mmg tak patut..at least diberikan jgk nafkah utk anak2

    ReplyDelete
  5. sabar je..dugaan ini..orang mmemang macam2..yang penting kita masih hormat ibu bapa..

    ReplyDelete
  6. lama nye.,, mkne nye dari thun 1992 la ye.. sebb umur ieyza skrg 19 thun..huhu



    p/s: bila nk umum pemenang Simple giveaway ? huhu

    ReplyDelete
  7. wajar kalau seorang anak yang kena tinggal rasa macam ni. tapi hormat tu mesti tetap ada.

    :)

    ReplyDelete
  8. prlu rasa bertuah..kerana mata masih mampu manatap wajah bapa, manusia yang menjadi asbab lahirnya ke dunia.
    dosanya biar serah pada Yang Esa..selagi punya masa..jgn sia-sia waktu bersisa. :)

    ReplyDelete
  9. Kenyataan hidup kena hadapi jugak..

    ReplyDelete
  10. erm..sy paham...sbb kta lebih kurang sama sbnrnya

    ReplyDelete
  11. mungkin kama xdpt rasa apa yg nasz rasa..apa yg dpt kama ckp bersabarlah..;))

    ReplyDelete
  12. sama dgn sayaler nasz...tp saya mmg kena jumpa ler kan..coz i yg akan nikah...huh...telan je dalam2...

    ReplyDelete
  13. Tak tahulah. Tapi sebagai seorang anak rasanya kita perlu melayan mereka dengan baik walaupun pahit dan susah untuk kita menerimanya. Terpulang kepada saudara.

    ReplyDelete
  14. teruk atau tidak....
    hanya hati yg menilainya....
    tapi sepatutnya
    setelah lama terpisah....
    masa inilah utk kita betulkan keaadaan...bukan ego yg hendak dipertahankan.
    just my opinion jer....
    utk bro !!!
    tabahkan hati mu....
    jagalah ibumu dgn setulus hati mu...
    sesungguhnya ada rahmat utk apa yg terjadi...

    ReplyDelete
  15. as long abg nasz tak berkasar tak pe.kita manusia yang lemah,tak leh lari perasaan marah/xsuka.lagi2 buat kat ibu yang dsygi n tak bersalah.just doa kan yang terbaik.satu hari nanti akan menyesal sbb abaikan tanggungjawab nya.

    allhamdullilah family mas semua ok n close together.mas doakan kebaikan kat abg nasz sekeluarga gak.amin.

    ReplyDelete