KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, November 15, 2011

"RESTU IBU"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Penting ke restu ibu ni? Kalau takde, takpe ke?

Bagi saya, bila ibu kita suka dan gembira, senang kita dapat restu daripada ibu. Restu ibu ni dapat berkati hidup kita.

Contohnya, kita nak kawin dengan pasangan kita, tapi pasangan kita ajak kawin kat Siam tanpa dapat restu ibu, apa akan terjadi kepada pasangan tu? Ini melalui pemerhatian saya je ye? Rezeki anak yang menyakitkan hati ibu sampai buat ibu menangis dan ibu tu tak restu akan terputus. Si anak tu hidup susah dengan pasangannya dan susah nak bahagia.

Ibu mengandungkan kita 9 bulan. Jaga kita. Besarkan kita. Tapi, akhirnya kita sakitkan hati dia. Calit arang kat muka dia. Malukan ibu kita. Korang rasa Allah akan redhai ke orang macam ni?

Sejahat mana pun dia, dia tetap ibu kita.

p/s : Saya dibesarkan oleh ibu saya. Sebab tu saya tak sentuh tentang restu bapa. Tapi saya masih bersyukur masih ada ibu.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

22 comments:

  1. restu ibu amt penting . lagi pnting untuk lelaki kerna syurga lelaki terletak dibawah tapak kaki ibu .

    ReplyDelete
  2. sy ni degil..tp sedegil2 sy..ttap cuba hormati ibu..

    ReplyDelete
  3. untunglah masih ada ibu,saya ni dah berpuluh tahun tak ada ayah,lps sethn di susuli ibu pulak...byngkan masa tu bru darjah satu..

    ReplyDelete
  4. setitis air mata ibu mengalir sbb dosa kte.. ingtlah balasan Allah kelak

    ReplyDelete
  5. redha Allah itu terletak kpd redha ibu =]

    ReplyDelete
  6. keredhaan Allah terletak pada keredhaan kedua ibu bapanya :)

    ReplyDelete
  7. Syurga di bwh telapak kaki ibu. Jadi berilh sumbangan kpdnya sementara dia masih ada kelak akan menyesal..

    ReplyDelete
  8. saaaayaaaaannggggggg ibu saye !!!!! hee

    ReplyDelete
  9. ohh ibu, . . . . kita jangan derhaka pada ibu :) di dunia ni je kite ade ibu, . . di sana nanti kite bersendirian, . . . . :(

    ReplyDelete
  10. Erm, tapikan kasihnya ibu terlebih dahulu timbul daripada kemurkaannya. Mungkin pada awalnya beliau menentang, tetapi lama-lama nanti pasti beliau terima. ini berdasarkan pengalaman Awanlah. Orang lain, lain pula pemerhatiannya.

    ReplyDelete
  11. restu ibu sangat penting untuk mendapat keredhaan Allah..jadi hormatilah dan sayangilah ibu agar dia sentiasa merestui kita dan sekaligus hidup kita akan sentiasa diredhai Allah :)

    ReplyDelete
  12. memang penting restu dan redha ibu tu.syurga kan bawah telapak kaki ibu.

    ReplyDelete
  13. maka sayulah hamba bila bab ibu..huuu... =(

    ReplyDelete
  14. betul tu bang,,,,,dari kecik sampai besar,,dia jaga kita,,,, :) ,,,tapi plik gak kan bang,,kenapa ada yang lari dari rumah,,,sebab ikut bf,,,

    ReplyDelete
  15. penting sgt restu ibu..ibu restu Allah jugak restu...

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah.. kite same, masih ade ibu... ibu lah ayah dan ibu lah bapa... miss my mum.. tak sabar tunggu kepulangannya 23/11/2011 nieh..

    Anda di tag di... @http://loolypopstrawberrydengancoklat.blogspot.com/2011/11/contest-candid-time.html

    ReplyDelete
  17. restu ibu membawa ke syurga kan????

    ReplyDelete
  18. penting sangat2.mas kalau exam,nak g mana2,semua bagitahu kat mak.

    ReplyDelete
  19. syurga dibwh telapak kaki ibu......

    ReplyDelete
  20. yuppp.. susah ooi mengandung 9 bulan tu, kalau x jadi ibu x kan taw betapa besar pengorbanan ibu, dulu2 sblom ada anak akak selalu x ikut kata, tp bila taw 'siksanya' melahirkan, kekadang mengalir air mata bila tengok budak2 kat kelas yg dr kecil tapak tangan ibu jaga tp bila dah besar jadi macam tuw...

    ReplyDelete