KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, November 11, 2011

"KHUTBAH JUMAAT HARI INI...KEBERSIHAN"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


On the way nak balik Bagan Datoh dari Ipoh tadi, saya decide nak menunaikan Solat Jumaat di Masjid Daerah Seri Iskandar. Dulu masa belajar, tak wujud lagi masjid ni. Masa tu tempat ni cuma tanah lapang je.


Khutbah Jumaat hari ni menceritakan tentang pentingnya kebersihan. Agama Islam amat mementingkan kebersihan. Kebersihan diri dan persekitaran dapat mengelakkan dari terkena penyakit.


p/s : Rumah saya pun bersepah. Kena balik kemas ni. Hehehe.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. sesungguh nya kebersihan itu separuh daripada iman :)

    ReplyDelete
  2. hahahaha
    toink2
    bagus ye khutbah rini utk cek nazs
    heeeee

    ReplyDelete
  3. bagus jugak khutbah setiap minggu ni..kalo tajuk yang macam ni..baru ler dye sedar yang rumah tgj bersepah...yer dak En.Nasz??

    ReplyDelete
  4. Allah pon sukakan kebersihan,,kecantikan..;)

    ReplyDelete
  5. ermmm dah masanya cari org yg bole kemas kot...

    bersih itu sebahagian dari Iman..

    ReplyDelete
  6. Salam jumaat;
    Kebersihaan dalam islam amat luas pengertiannya,kebersihan diri dan alam sekitar salah satu cabang darinya..

    ReplyDelete
  7. sudilah baca entry penghargaan ni

    http://citrananizam.blogspot.com/2011/11/ucapan-tahniah-dan-doa-dari-mereka.html

    ReplyDelete
  8. betul tu nasz, penting kebersihan dalam kehidupan kita..

    ReplyDelete
  9. wahhh masjid baru eh tu nasz???
    skg rumah nasz kemas ke dak??? =P




    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  10. Bersih itu bukan setakat luaran, bersih dalaman: hati tidak kurang pentingnya, baru lah dikatakan 'total wellness'

    ReplyDelete