Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, June 30, 2012

PROMOSI PROMOSI PROMOSI

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Ini adalah tips paling penting dalam meningkatkan trafik ke blog korang. Saya dapat tips ini daripada Bro Ben Ashaari suatu ketika dulu. Selepas itu, saya terus laksanakan sehingga sekarang.

Tips paling ini adalah PROMOSI. Korang kena sentiasa mempromosikan blog korang. Macam mana promosi? Cara paling senang adalah blogwalking dan tinggalkan komen. Berikan komen yang berkaitan dengan entry dan jemput owner blog singgah ke blog korang.

Cara yang agak leceh sikit ialah Join segmen, blogwalking dan tinggalkan komen jemput ke blog korang. Bila korang segmen, korang akan jumpa blog-blog baru. Ini adalah kebiasaan yang saya buat bila join segmen, saya akan blogwalking ke semua blog yang join segmen tersebut. Yang mana blog yang saya tak follow lagi, saya akan follow dan tinggalkan komen menyatakan saya dah follow blog dia. Saya tak memaksa untuk dia follow saya juga tapi saya jemput dia ke blog saya. Kalau dia suka blog saya, dia pasti akan follow.

Ini antara cara say promosi blog saya. Ada banysk lagi dan saya tahu ramai gunakan cara yang saya gunakan ini. Dan saya pasti juga ramai yang join segmen dan tunggu orang datang blog dia. Cara ini bagi saya salah. Kita pergi dulu jelajah blog dorang dan kita buat jemputan dirang datang blog kita dengan tinggalkan link blog kita. Dorang nak datang tidak, terpulang kepada dorang.

Saya nak tekankan sekali lagi, Promosi blog secara berterusan dan ... Jangan putus asa. Teruskan PROMOSI PROMOSI PROMOSI.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

10 comments:

  1. ye btl tu stju sngat.. lagipun join segmen akan tingktkan traffc ,fllwr dn mgkn jugak akan dapat pmbce setia kn?

    ReplyDelete
  2. Satu lgi tip yng berguna..thanks..

    ReplyDelete
  3. betul tu..promosi slalu...rjin2 blogwalking:)

    ReplyDelete
  4. NasZ:kalau akak pulak,bw tu tinggalkan jejak kat entry @ shoutbox tapi akak x invite dorang ke blog akak @ folo blog akak.terpulang pd dorang..tiada pksaan..

    ReplyDelete
  5. Memang betul tu,semuanya berkesan utk mempromosikan blog.....

    ReplyDelete
  6. tips bagus untuk blogger baru seperti KY

    ReplyDelete
  7. abg ben pun bermula dari bw jugak ye? ok, ni yg buat tambah semangat ni.. btw, thanks :)

    ReplyDelete
  8. betol3! yg pntg kena rajin. tapi, kalo tempek LINK kat komen kgkawan takot masuk kat SPAM. so kena pepandai la update setting kat profile blogger pci tu make sure bile org klik, akan kuar LINK blog kite.sng org nk bls jejak.hehe





    Jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  9. betul3..klu rjin bw --> org pn slalu dtg blog kite =)

    with love ---> http://noraqilahjohari.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. promosi nasz jgn tak promosi.......
    semua bergantung pada rezeki......
    kekadang bila tgk blog tu biasa saja..... tapi followwer byk betul..... mungkin ada strategi kut......

    ReplyDelete