KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, June 6, 2012

"AKU INI SEPUPU DATO'..."

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Dua tiga hari lepas, saya ada jumpa seseorang yang berperangai seperti frasa di bawah :

"Aku ini sepupu Dato' ....."

Korang pernah jumpa orang macam ini? Saya ini cukup pantang jumpa orang sebegini. Disebabkan dia sepupu kepada Dato' ... , dia boleh dapat keistimewaan ke? Dia bangga betul dengan status "sepupu kepada dato'..." tersebut.

Padahal, jawatan tersebut bukan boleh bawa ke lubang kubur pun. Tapi, tak boleh juga salahkan Dato' ... itu sebab kadang-kadang beliau pun tak tahu si sepupu ini gunakan nama dia untuk dapatkan keistimewaan. Biasanya bila saya jumpa orang sebegini, saya buat bodoh je. Saya layan macam orang lain.

Korang pernah jumpa orang sebegini? Apa korang buat bila korang terjumpa orang sebegini?

p/s : Terlalu sibuk sampai mampu update satu entry je setiap hari. Siang malam kerja.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

12 comments:

  1. Memangggggg lagi kita x layan kalau jumpa org yg cenggini...

    ReplyDelete
  2. lain kali jawab..suami nenek aku pun datuk.. datuk aku :P

    ReplyDelete
  3. jumpe..keje sy byk berurusan dgn manusia sebegini.

    ReplyDelete
  4. berlagak...

    kalau boleh memang tak nak jumpa org macam ni...
    kalau jumpa buat sakit ati... sakit telinga...
    tak pasal2 lepas tu... kita buat dosa kering sbb mengumpat dia....

    ReplyDelete
  5. hehe, macam dia je yang DAto'..

    ReplyDelete
  6. ntah apa2 je org tu..yg dato tu sepupu dia..dia sape je?? jgn nk tumpang semangkuk ler !!

    ReplyDelete
  7. cehhh, dia sepupu, bukannya dia tu yang Dato' kan..kekwat betol, taksuka~

    ReplyDelete
  8. sepupu dato' ke dato' ke.. xkemana pn dgn nama dan pangkat tuh..

    ReplyDelete
  9. Selalu jugakla jumpa spesies manusia cani.. Tapi malas nak layan sangat.. Kadang2 berbulu je nengok gayanya.. Poyo je lebih.. Huh! Eheh, emo plak ekk.. Hiks! ;p

    ReplyDelete
  10. haha.. lantak pi la dia spupu ke anak datul.. salah ttp slah..

    ReplyDelete
  11. baru sepupu dah kecoh seMalaya, lom lagi jadi bini dato' tuu. hoho. apa2 pun memang panas telinga lah kalau dapat orang cenggini..

    ReplyDelete