KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, April 5, 2012

CINA BUTA + PENDAPATAN RIBUAN RINGGIT

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Tadi saya baca berita di muka depan surat khabar Metro berkenaan kerja menjadi cina buta boleh dapat pendapatan ribuan ringgit. Saya pun tertanya gak apa tu cina buta dan macam mana boleh dapat pendapatan ribuan ringgit. Saya terbayang seorang orang cina yang buta masa tu. Tak ada niat nak hina tapi cuma itu yang terlintas di otak bila baca tajuk tu.


Saya pun selak ke muka surat yang memaparkan berita penuh tentang cina buta tu. Rupanya berita tentang pak sanggup yang sanggup kahwin seorang perempuan selama sebulan dan ceraikan perempuan tu untuk dia bersama bekas suaminya semula. Mesti korang tertanya kenapa ada permintaan untuk kerja macam ni? Semua sebab sikap tak boleh sabar suami. Bila bergaduh dengan isteri, dalam keadaan marah, suami lafaz talak 3. So, sudah semestinya jatuh talak 3. Untuk bersama kembali, kena biar bekas isteri kahwin dengan lelaki lain. Pas bekas isteri bercerai dengan suami baru dia, baru boleh bekas suami kahwin balik dengan bekas isteri.


So, untuk para suami semua, kalau bergaduh, janganlah terlepas cakap talak-talak ni, terlepas cakap, tak boleh patah balik dah. Bertolak ansurlah dalam kehidupan rumah tangga.


p/s : Kalau tak ada langsung gaduh-gaduh dalam kehidupan, memang tak mungkin. Gaduh tu kadang-kadang dapat eratkan lagi tali kasih sayang antara isteri dan suami.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. salam;
    Bagus jugak bunyi ceritanya ni..aku mahu juga jadi kawin cina buta ni,rugi kalau tak mahu duit dapat malam pertama pun dapat he!heeee!.

    ReplyDelete
  2. hmm cina buta ni haram dalam islam ,,mungkin ramai tak tahu ..tapi perkhawinan bukan suatu permainan ..harap maklum :D

    ReplyDelete
  3. tapi si isteri harus bersetubuh dahulu sebelum bercerai

    ReplyDelete
  4. harap sudi singgah ,sekadar perkongsian --> http://ceritamuar.blogspot.com/2012/04/cina-tak-boleh-melihat.html

    ReplyDelete
  5. ada jugak ye..tapi boleh ke camtu..

    ReplyDelete
  6. Talaq merupakan satu perbuatan halal bagi Allah ke atas umatnya yang menjatuhkan lafaz itu tetapi TALAQ itu PERKARA YANG PALING DIBENCI ALLAH.

    ReplyDelete
  7. Cina buta...dah jadik kes memain agam la plak... hope tak ramai la yg nk ngikut pernuatan niLelaki Kacak Minta pertolongan rakan blogger tuk support saya di sini, terutamanya dlm G+ dan drop komen...terima kasih.

    ReplyDelete
  8. dah kawen takan nak cerai kut......
    tu dah kira meruntuhkan masjid......

    ReplyDelete