KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, January 25, 2012

"TERIMA KASIH SEBAB MENYUSAHKAN SAYA"

Assalamualaikum dan Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya Ada bagitau dalam entry lepas yang saya eksiden. Alhamdullilah saya, emak saya dan tunang saya selamat. Saya nak ceritakan pengalaman saya buat repot polis selepas eksiden tu. Basin baik kereta saya masih mampu didrive lagi. So, saya pun drive la ke Balai Polis terdekat untuk buat repot.

Sampai je kat Balai Polis tu, seorang polis tu suruh kami yang terlibat dengan eksiden ni pergi fotostat Mykad dan Lesen. Masa tu dah dekat pukul 9 malam dan malam tu malam Tahun Baru Cina. Saya pun drive cari kedai fotostat yang buka tapi semua tutup. Terpaksa saya pergi kedai Cyber Cafe untuk scan Dan print. Harga pun Berganda la sebab scan.

Lepas scan, saya pergi ke Balai Polis tersebut untuk buat repot. Masa saya balik ke Balai untuk buat repot polis tu, dah dekat pukul 11 malam dah. Hampir 2 jam saya Berlegar-legar mencari kedai fotostat. Saya ni mangsa eksiden tapi dipersusahkan dengan perkara kecil yang saya akin setiap Pejabat sepatutnya Ada - Mesin Fotostat.

Lepas tu repot polis pun diambil. Repot polis saya diprint 2 keping tapi yang keluar 1 keping je. Komputer Dan printer jem. Mungkin Allah nak tunjuk, polis tu disuruh untuk buat salinan fotostat kat mesin fotostat dorang kat belakang. Memang tak nampak mesin fotostat tu sebab letak terlindung.

Mesin fotostat Ada di belakang tapi kenapa dorang sanggup MENYUSAHKAN rakyat yang datang ke Balai Polis untuk buat repot? Saya baca Piagam Pelanggan dorang Dan saya tak rasa satu perkara pun dalam Piagam Pelanggan tu dorang buat. So, apa motif Piagam Pelanggan tersebut diwujudkan? Saya betul-betul kecewa dengan layanan Dan Khidmat yang diberikan. Saya tak minta layanan macam VIP tapi jangan MENYUSAHKAN rakyat dengan perkara yang remeh macam fotostat Mykad dengan Lesen. Padahal, mesin fotostat ada.

Saya betul-betul kecewa. Kerja yang boleh cepat diselesaikan jadi susah dan lambat selesai.

p/s : Nak senyum pun susah dekat pelanggan. Kena bayar kot untuk senyum? Kecewa sangat-sangat.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. sy setuju tentang hal menyusahkan tu..walhal kalau mereka tolong fotokopi kan utk kita sekalipun..bukannya susah mana pun..kerja mudah sgt..

    ReplyDelete
  2. situasi normal yang dihadapi oleh rakyat malaysia.. bila dikomplen, dikomen kita akan dikatakan tak bersyukur. mereka banyak kerja.. entah la..

    kadang2 kurang faham apa fungsi mereka ni sebenarnya.. nak menyusahkan ke menyenangkan.. hehe..

    suami baru je kena saman ekor di kawasan yang memang terkenal dengan jem pada waktu saman.. macam mana tu ya...

    ReplyDelete
  3. biasalah tu.. bila ada kuasa sikit dah belagak.. senyum kan sedekah.. apa tak sekolah agama ke pak polisi ni ke hati dah hitam sebab banyak makan tuttttt.. kalau nak jimat kos pun benda lain banyak lagi boleh jimat bukan dengan menyusahkan rakyat camtu..

    ReplyDelete
  4. most of goverment servant mmg camtuh..ssh nk senyum..

    ReplyDelete
  5. kerja senang sengaja disusahkan mereka ..
    biasa diperlakukan sebgtu ..

    ReplyDelete
  6. kdg-kdg stress dgn dorg..bkn kat opis dorg takde mesin fotostet..tapi gigih nak suh kite g kedai potostet...hmh..sll kat bank2 le...pengalaman dulu la..skrg ni takde lagi..

    ReplyDelete
  7. setuju ngan nasz....
    kebyakan semua agency gov mcm tu jugak....
    nk potostat kena pi cari sendiri....
    padahal kat dlm tu bersepah... kalau rasa nak jimat ink ngan kertas.... charge saje sekeping 50 sen pun takpe.... dari kita terkial2 nk cari kedai klu dh tgh mlm buta.....

    ReplyDelete
  8. spatutnya ada satu suara yg buat aduan psal ni...keluarga hamba juga sudah terkena

    bila motor ayahanda hamba dicuri..kemudiannnya sudah dijumpai...dan motor tu masih xdpt ambil dengan pihak polis..bermacam alasan mereka...

    tggu penjenayah ditangkap..dibicarakan pon dh p still xdpt g motor tu..huhu

    ReplyDelete
  9. ish3x... mcam2... takpe.. yg baik di balas baik...=)

    ReplyDelete
  10. salam;
    memang patutpun diorang ini selalu kena komplen atau selalu kena maki oleh org awam..

    ReplyDelete
  11. sebabtu sy tak suka kerjaya tu...hehehe

    ReplyDelete
  12. saya setuju dgn ayat "da la kita tgh susah, lagi ditambah susahkan oleh mereka", bukan dorang cari pun penjenayah tu, bila kita tanya keputusan, buat muka serius konon2 da berhempas pulas mencari penjenayah.. hahahha.. kena game je la kita ngn dorang ni smp kiamat.. muahahha

    ReplyDelete