KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, July 2, 2012

LATIHAN MENUKAR PAMPERS...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Hujung minggu lepas, saya buat latihan menukar Pampers anak saudara sebelah isteri saya. Mula-mula memang terkial-kial. Biasalah. Tak pernah buat. Bila dah dua tiga kali buat, baru lancar sikit. Tapi ada juga tersilapnya. Hehehe. Takpelah, belajar dari kesilapan.

Itu baru Pampers. Dulu masa saya kecil dulu, selalu saya tengok emak saya tukar lampin yang jenis kain berbentuk segi empat tepat adik saya. Kena lipat bentuk segi tiga, pastu nak ikat kat adik saya yang kecil. Masa itu, saya selalu menyibuk nak tolong. Hehehe.

Tapi, sekarang dah makin senang, beli je Pampers kat kedai, pastu, buka, letak baby dan lekatkan ke tempat yang sesuai mengikut ke'ketat'an. Jangan terlalu ketat sebab nanti baby tak boleh bernafas. Biasalah. Baby kan? Badan masih lembut lagi.

Saya berlatih dari sekarang, nanti baby dah ada depan, terus terkaku tak tergerak sebab tak tahu nak buat macam mana kan? Hehehe.

p/s : Excited nak dapat baby. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. bagus2...senang wife nanti...hehe...

    ReplyDelete
  2. tp kalau baby ada tali pusat lagi tu cam takot2 je nak pakaikan pampers.. hihihi

    ReplyDelete
  3. senang jer kalau nak ikat pampers nasz...... remy kechik2 dah buat..... jaga adik2.....
    tapi kalau pakai cawat cam dulu2, suruh bedung ker.... remy boleh jugak.......
    anak sulung camtu lah,......

    ReplyDelete