KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, July 2, 2012

JAUH MANA PERGI PUN, TETAP AKAN RINDU KELUARGA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sejauh mana kita pergi pun, kita pasti akan rindu keluarga kita. Yang paling akan kita rindu ada ibu dan bapa kita. Dari kecil kita dah biasa dengan mereka. Dari kecil mereka dah jaga dan belai kita. Dari kecil mereka jaga makan dan minum kita. Dari kecil mereka berikan kasih sayang dan belaian manja.

Bila ada di depan mata, kita rasa rimas dan nak pergi sejauh mungkin dari keluarga. Nak hidup sendiri konon. Nak bebas konon. Tapi bila dah pergi, baru rasa kehilangan. Baru nak rasa menyesal. Kita takkan perasan kehidupan yang kita ada paling bahagia sehingga kita dah kehilangan kehidupan itu.

Setiap pilihan kita akan menghasilkan keputusan yang berbeza. Mungkin kita akan bahagia dan mungkin kita akan sengsara. Oleh itu, bila kita dah buat satu keputusan, bersedialah untuk hadapi hari-hari yang mendatang akibat keputusan kita.

Ingatlah, bila nak buat satu keputusan yang melibatkan perubahan seluruh hidup kita, fikir betul-betul. Jangan gopoh. Tersilap langkah, menyesal kemudian tiada gunanya. Kebahagiaan yang dikecapi sebelum itu tak mungkin kita dapat rasa balik. Walaupun kita kembali, tapi perkara takkan sama.

Nasihat saya, hargailah keluarga kita sebaik-baiknya. Jangan lukai hati ibu dan bapa kita. Mereka dah banyak sangat berjasa kepada kita.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. dr kecik smpai dh besar ni masih selesa duduk dgn mak abah, rasa selamat je.. tak mau duduk dgn org lain dh

    ReplyDelete
  2. keluarge didahulukan....ibu bapa diutamakan..hehe

    ReplyDelete
  3. family first......
    ibarat burung...terbang setinggi mana pun... tetap pulang kesarang.....
    hargai family anda semua.....

    ReplyDelete