KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, July 11, 2012

"MARILAH 'KENDURI'KAN SAYA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Fesyen orang perempuan sekarang memang seperti "Marilah 'kenduri'kan saya" saja. Kalau boleh nampak lurah "aset" semaksimum mungkin, dorang pasti akan buat. Bila ditanya kenapa nak tunjuk sangat "aset" dorang tu, dorang akan cakap:

"Ini ikut trend terkini dan terbaru la"

atau

"Aku punya pasal la"

Kalau nak ikut fesyen terkini dan terbaru sangat pun, rasanya tak perlu nak copy paste sebiji macam artis itu pakai. Dia tak apalah sebab pakaian dia ditaja. Saya rasa sekarang banyak pakaian fesyen terkini yang menutup apa yang patut ditutup.

Pakaian yang menunjukkan sebahagian "aset" di atas dan sebahagian "aset" di bawah rasanya tak sesuai. Nanti bila dah di"kenduri"kan beramai-ramai, tahu pula marah dan mengamuk sakan. Kata orang lelaki ini pantang tengok perempuan.

Tapi, dia ada fikir ke pakaian dia yang nak sangat tunjuk "aset" itu adalah punca dia di"kenduri"kan? Entahlah. Yang sebegitu hendak ditiru tapi yang menutup aurat tak mahu pula ditiru. Alasan paling biasa saya dengar:

"Panas"

Korang yang pakai pakaian bertutup semua "aset" rasa panas ke?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

15 comments:

  1. alhamdulillah...tak pernah rasa panas bila dah mula menutup aurat ni (walaupun masih kurang sempurna)

    p/s : panas..?? kipas kan ada kat dunia ni..esok2 kat 'sana' dah takde kipas lagi..

    ReplyDelete
  2. xda nye panas..dia nak sgt jadi mangsa kot..nnt kalo kena ckp lelaki x le tahan nafsu pulak..huhu

    ReplyDelete
  3. etika pemakaian sekarang memang tidak senonoh.. yg koyak itu dikatakan fesyen dan trendy.. yg hairannya pakaian tuk lelaki menutupi seluruh anggota badan tapi bila kena pakaian wanita pasti terdedah sana sini malah pemakai nya juga mang sengaja nak mendedahkannya.. nauzubillah

    ReplyDelete
  4. x panas pon. huhuhu
    takleh gak terlampau ikut trend nie.haishhh

    ReplyDelete
  5. Alasan Panas tu hanya dari mereka yg sanggup tanggung panas disana ..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, xde pulak panas.. Malah rasa sangat selesa.. Malah kalau boleh ingin sehabis baik menutup ksemuanya kerana aurat ini adalah maruah yang sangat berharga.. (Semoga Allah sentiasa menjaga hati saya dan hati kaum perempuan yang lain untuk sentiasa menutup dan menjaga aurat sebaik mungkin).. amin...

    ReplyDelete
  7. depa memang suka camtu......
    suka tayang dan suka kasi dosa free kepada yg memandang.......

    ReplyDelete
  8. So far tak rasa panas. Berkebun ke, bersukan ker, tetap bertutup, Insyaallah. Tapi sebaliknya kalau tidak bertutup, rasa macam 'bogel' pula..

    ReplyDelete
  9. jom pegi kenduri...
    kenduri kawen.. jgn salah paham haha.
    *kenduri kawen pun bnyak yg bertemakan "mari kendurikan saya"

    ReplyDelete
  10. xdenya panas. hati klu ikhlas tak wujud lah kes mcm tuh.

    ReplyDelete
  11. panas pun takpe..asal selamat di dunia dan akhirat... :)

    ReplyDelete
  12. rami yg pakai labuh-longgar ni kata tak panah pon sebenarnya. nmpak je panas.. hehee..
    lagipon, baik panas dunia dari panas akhirat. ye dok? hehehe

    ReplyDelete
  13. tak panas pun... malah senang gerak dan kurang sikit ke"goyang"an aset ituuu.... lgipun wear ketat2 ini x selesalah...

    ReplyDelete
  14. moga hatinya diberikan hidayah...

    ReplyDelete