KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, July 8, 2012

DAH JADI SATU KEPERLUAN...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Suatu ketika dulu, orang kita tak tahu apa itu televisyen ataupun internet. Tapi sekarang, kalau saya, tak ada internet atau televisyen kat rumah, saya rasa macam ada benda yang hilang. Rasa boring je.

Orang dulu pun tak ada televisyen atau internet tapi dorang rileks je. Kenapa kita tak boleh jadi macam dorang?

Kita sejak lahir ke dunia ini dah kenal dengan televisyen sekurang-kurangnya. Mungkin internet tak ramai yang biasa tapi kalau nak tengok generasi sekarang ini memang tak ada internet boleh jadi sawan. Hehehe. Saya pun sama sebab itulah saya tulis begini.

Tapi, kita perlu sedar bahawa di masa akan datang akan ada lagi teknologi-teknologi baru yang kita pun tak sangka akan wujud. Sebab dulu masa saya kecil dulu, mana saya tahu tentang internet. Masa itu, memang saya jahil gila tentang internet. Selepas pergi kelas komputer secara paksa, baru saya tahu kewujudan internet ini.

Kesimpulannya, Televisyen dan internet sekarang dah menjadi satu keperluan. Di setiap rumah, mesti ada salah satu teknologi ini. Ada juga rumah yang tak ada kedua-dua ini tapi ada cara lain dorang boleh akses teknologi ini sama ada di rumah jiran untuk televisyen ataupun di cyber cafe untuk internet.

Ini cuma pendapat saya. Kalau korang ada pendapat yang berlainan, kongsilah dengan saya.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

5 comments:

  1. betul. dulu terpakse pergi cc sbb nak apply masuk u. takut punya pasal. mak yang temankan. ingt lg masa dulu2. skg dah mudah sikit. =)

    ReplyDelete
  2. betul tu nasz.....
    benda2 tu bukan lagi kehendak.....tapi dah menjadi benda asas.....
    internet dan tv informasi utk kita setiap hari.....

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan statement pasal internet tu. Lol. Sebab dgn net kita boleh dapatkan macam2 sumber maklumat, hiburan, berita dsb. Serba lengkaplah kira. Haha..

    ReplyDelete