Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Monday, March 19, 2012

"SELEKEH TAK SEMESTINYA SENGKEK"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Korang pernah tak pergi bank dan tengok jenis manusia yang pakaian dorang selekeh giler tapi bila time nak banking duit, berkepuk-kepuk dorang keluarkan duit dorang dari poket dorang?

Sayq pernah jumpa. Sebab tu saya berani cakap macam tajuk kat atas. Kadang-kadang seseorang yang pakai smart dengan kot dan tie serta kasut hitam berkilat bak cermin tapi dalam wallet or poket ada cuma RM10 je. Cakap tentang diri sendiri sebenarnya. Hehehehe.

Anyway, kita tak boleh judge atau pandang seseorang itu melalui mata kasar dan apa yang kita nampak je tapi kita kena judge dari pelbagai sudut. Contohnya seseorang tu pakai kereta Proton Inspira 2.0. Kita akan anggap dia orang kaya sebab mampu beli kereta macam tu. Untuk makluman korang kereta Proton Inspira paling mahal berharga lebih kurang RM90,000+. Memang dia kaya tapi ada 2 jenis kaya yang yang perlu kita tshu. Pertama, kaya beli hutang. Kedua, kaya beli tunai.

Kesimpulannya, tak perlulah kita pandang rendah kepada orang yang berpakaian selekeh sebab mungkin dorang sebenarnya lebih kaya daripada kita. Kan? Pendapat je. Hehehe.

Apa pendapat korang?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. btol kata tuan hamba..andai tidak kenal jangan mahu cuba menilai

    ReplyDelete
  2. Baik selekeh tapi duit banyak dr bergaya sakan tapi poket kempis..hihi

    ReplyDelete