KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Thursday, January 10, 2013

JANGAN SAMPAI AIBKAN SUAMI SENDIRI...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya faham hampir semua orang suka bergurau dan berjenaka. Sampaikan sekarang dah ada program Maharaja Lawak Mega di Astro. Saya faham dan memang saya pun suka ketawa serta berlawak supaya orang lain ketawa. Tapi, mungkin kena la berhati-hati supaya sampai mengaibkan suami sendiri.

Sebenarnya saya secara tak sengaja layan Program Primadona di Astro mana saya tak ingat sebab saya tukang layan tengok je. Tajuk Rancangan Primadona pada waktu itu adalah 'Queen Control'. Ada 4 orang host untuk rancangan ini. Dorang jemput beberapa artis untuk sembang dan bincangkan tajuk tersebut.

Cuma saya tak berapa gemar bila seorang artis ini bercakap seperti mengaibkan suami sendiri. Saya faham dia bergurau supaya rancangan ini menarik tapi mungkin kena hati-hati sikit. Sepatutnya seorang isteri kena jaga maruah suaminya sebab suaminya adalah ketua keluarga. Isteri dapat bekerja pun di atas izin suami. Kalau suami tak izinkan, isteri tak boleh kerja sebab suami tak redha (Perbetulkan saya kalau saya salah).

Saya harap si dia dah minta maaf kat suami dia. Saya bukan nak burukkan sesiapa, cuma nak ingatkan kepada diri saya sendiri saja. Kita manusia, pasti akan buat salah juga. Kita takkan boleh lari dari kesilapan tapi kita boleh belajar dari kesilapan kita dan orang lain.

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

No comments:

Post a Comment