KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, January 26, 2013

MAYEESA DAH PANDAI TENGOK ORANG...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sekarang ini Mayeesa dah pandai tengok orang. Mungkin dia dah nampak apa yang ada di depan mata dia tapi tak jauh rasanya. Tapi, apa yang berlaku pagi semalam memang mencuit hati kecil saya. Saya seperti biasa, balik ke rumah untuk menjamah nasi lemak bagi mengisi perut yang kosong. Pada masa itu, Mayeesa saja ibunya a.k.a wife saya dodoikan. Kemudian, wife saya bangun dan cakap pada saya,

"Tolong tengokkan Eisya ye? Ma nak pergi mandi"

Saya pun sambil makan nasi lemak menjawab,

"OK"

Saya pun perhatikan dan tengokkan je Mayeesa dari jauh. Tak la jauh sangat tapi jauh la juga bagi Mayeesa. Dah wife saya cakap suruh tengok je, saya pun tengoklah. Hahaha. Taklah, saya tengok-tengok kalau Mayeesa dah bangun dan merengek.

Masa wife saya dah bangun nak ke tandas, nampak Mayeesa buka mata dia. Saya perhatikan dia sedang tengok wife saya. Macam nak panggil tapi tak reti nak panggil lagi. Kemudian, wife saya pun berlalu pergi depan dia. Yang bestnya, Mayeesa tengok wife saya sambil bergerak kepalanya mengikut arah wife saya pergi. Bila wife saya dah hilang dari pandangan mata dia, dia mula merengek.

Saya terus tersenyum. Dah pandai rupanya Mayeesa ini tengok orang. Dah nampak orang rupanya.

Samalah masa nak susu, pandai pula dia tengok wife saya sambil ternganga-nganga mulut. Hehehe.

Mayeesa memang budak baik. Anak papa dan mama mestilah baik kan? Hehehe.

p/s : Perasaan ada anak memang tak dapat digambarkan. Walaupun kadang-kadang penat melayan kerenah dia, tapi tetap rasa seronok. Hehehe.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

1 comment:

  1. comelnya ! niera tunggu suami balik mesir 3 thn lagi baru nak fikir pasal baby :(

    ReplyDelete