Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, September 4, 2011

"BILA KITA DAH SAYANG..."

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Siapa yang tak pernah jatuh cinta, angkat tangan? Saya nak bagi tabik spring kat dia. Hehehe. Saya yakin hampir semua orang pernah jatuh cinta. Bila kita jatuh tangga, sama ada kita sakit atau mati kan? Macam itu la juga jatuh cinta. Bila kita jatuh cinta, perasaan yang awal kita akan rasa adalah sayang. Kan?

Bila kita sayang, kita akan cuba nak buat dia gembira dan bahagia dengan kita. Kita tak nak ada orang lain rampas dia daripada kita. Macam dari Pengkid dan sebagainya. Bagi yang pernah rasa terluka, dia akan biasanya overprotective. So, sesetengah orang akan rasa rimas. Tapi kena faham, dia tak nak perkara yang sama berulang. Seperti kata pepatah dalam Movie Adnan Sempit:

"I don't want banana to fruit two times"

Hahaha. Dalam bahasa melayunya, "Saya tak mahu pisang berbuah dua kali". So, nasihat saya, bila ada orang sayang kita, hargailah dia elok-elok. Jangan abaikan dia. Bukan senang nak cari orang yang betul-betul sayangkan kita.

Bila korang sayangkan seseorang tu, apa korang akan buat?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v1.7.4

Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. bunga-bunga centa..
    mekar di udara..lalala~ hehe

    bila kita syg seseorang tu...
    kenelah sayang menyayang..
    cinta dikenang..
    perasaan menjadi rindu~~ lalala hehe

    ReplyDelete
  2. betul..sentiasa menghargai mereka yg tahu menghargai kita...:)

    ReplyDelete
  3. Bila saya sayangkan seseorang tu, apa saya akan mejaganya sebaik mungkin sehingga dia menjadi halal untuk saya :)

    ReplyDelete
  4. bile da syg, buat dy gembire slaluuuuuu :)

    ReplyDelete
  5. btul tu..zmn skrg ssh nk cro org yg btl2 sgkn kita.. :)

    ReplyDelete
  6. hamboii...berjiwang dihari raya..HAHA :D

    ReplyDelete
  7. jadilah manusia yang paling memahami si dia. sentiasa berfikiran terbuka. and keep bear in mind, hati manusia mudah berubah, so kalau ada jodoh tak kemana lah. =)

    ReplyDelete