KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, December 21, 2011

"TALI PINGGANG PENYELAMAT NYAWA"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Baru-baru ini, salah seorang rakan sekerja saya eksiden. Kereta dia memang teruk sangat-sangat. Enjin pun blow. Mengikut pengakuan dia, dia nak mengelak anjing yang melintas jalan tapi terbabas dan terlanggar tiang elektrik.


Keretanya memang hancur teruk tapi nasib baik dia selamat. Dia selamat sebab dia pakai tali pinggang tempat duduk. Alhamdulillah. Dia selamat dan langsung tiada luka. Tapi tempat tali pinggang tu agak sakit sikit sebab mungkin hentaman kereta dengan tiang elektrik tu dan tali pinggang tu menahan dari dia terpelanting keluar.


Cuba korang bayangkan kalau dia tak pakai tali pinggang pada masa tu? Nasihat saya, bila drive kereta, pakai la tali pinggang ye?


p/s : Dah macam iklan keselamatan jalan raya plak kan? Takpelah, asal dapat sedarkan rakan-rakan kita je.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

15 comments:

  1. tali pinggang memang penting.
    kalo teman bawak mak bawak kereta, memang kena selalu peringat mak pakai tali pinggang. sediakan payung sebelum hujan

    ReplyDelete
  2. tali pinggang tu bukan untuk melawa tapi keselamatan

    akak datang dari blog baru

    ReplyDelete
  3. haa
    setiap mende yg diwajibkan pakai mase naik kete tu mang mmbawa keselamatn kepada penumpang =))

    ReplyDelete
  4. tali pinggang tu memang penting..kalo x..xdenye org nasihat suh pkai..yer dak??

    ReplyDelete
  5. sy xsuke pkai seat belt,coz of safety sy pkai jugak=)

    ReplyDelete
  6. Bawa tengah laju jangan gelak nanti terbabas,rodok je

    ReplyDelete
  7. betol2..tali pinggang 2 pnting..nad slalu kne mrah dgn mak klau xpkai..ye lah..malang xberbau kn?

    P/s / kalau bela sugar glider dari kecik..dye ggit mnja je..tp nad bela da besar..nk knal dgn nad ssh skit..pnah jgk kne ggt tp nad da biasa..xmrah pown..hehe..

    ReplyDelete
  8. nad rasa da komen..hehe..ntah,.tali pinggang mmg penting wlaupon mak sokmo mrah sruh pkai tali pinggan..malang xberbau kn..

    P/s : kalau bela sugar glider dr kcik,.dia ggt xrasa p0wn..nad bela yg dh besar..kne ggt jgk tp nad xmrah pown..dh lali..hehe..

    ReplyDelete
  9. Allah melindunginya, tali pinggang sebagai jalannya... jd pakailah tali pinggang, sbg satu usaha kita... :)

    ReplyDelete
  10. salam;
    sebenarnya ada juga kesan buruk pakai tali pinggang keselamatan..tapi kesannya sedikit dibandingkan tidak memakai..

    ReplyDelete
  11. hanya 5 saat utk megelak kecelakaan.....
    ayuh!!!
    sila pakai tali pinggang kalendar anda !

    ReplyDelete
  12. sangat penting,tapi masih de yang ambik ringan hal ni

    ReplyDelete