KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Saturday, December 24, 2011

"BONUS 9 BULAN?"

Assaamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Baru tadi terdengar perbualan di radio Era FM berkenaan seorang perempuan baru dapat durian runtuh dengan bonus 9 bulan gaji. Memang betul-betul runtuh durian tu.


Korang bayangkan kalau gaji dia sebulan RM1,500. Kali 9 bulan, dapat berapa ek? Korang kira sendirilah ye? Tapi bila kakitangan awam dapat bonus setengah bulan gaji pun ramai mula mengeluarkan 'kata-kata'. Berapa sangat bonus setengah bulan gaji berbanding dengan yang dapat bonus berbulan-bulan-bulan gaji tu?


Apa-apa pun itu rezeki masing-masing. Yang penting bagaimana kita belanjakan bonus kita dapat tu je. Terpulang kepada diri sendiri.


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.1

Sila Tekan Like Jika Suka

13 comments:

  1. betul tu.. rezeki masing3... dapat setengah bulan pun kira bersyukurlah.. dari langsung tak adakan.. ada juga yg dapat bonus smp 14bulan.. kalau gaji 1k je pun dah dah kira untung la tukan.. berbaloi2

    ReplyDelete
  2. betol!
    duet 10 hengget pon belum tentu org nak bagi, petah stengah gaji
    banyak jugak tu..


    papepun bersyukur :))

    ReplyDelete
  3. Perghhhhhhhh..memang durian runtuh..hehe..betul tu rezeki masing2 kn..

    ReplyDelete
  4. bestnya, aku 3 taun gaji pon x naik... sedey kija kilang

    ReplyDelete
  5. hai nasz..ana xpnh dpt bonus pon :(






    jiran nasz,
    ana

    ReplyDelete
  6. wah.. rezki2.. pndai2 la membelanjakan duit tu.. klu sy dh mcm2 terpikir dlm kepala nk beli apa ni

    ReplyDelete
  7. wahh..memang banyak tuh..rezki masing masing...kalau lah dapat cam tu jugak..untung lah badan..hehe

    ReplyDelete
  8. bersyukur dengan rezeki yg diperoleh walau hanya dapat setengah bulan gaji...:)

    ReplyDelete
  9. salam singgah..
    gomen dapat sikit je tp satu malaysia heboh.. sape keje bank lagi la kdg sampai berbelas bulan...

    p/s: abah sy baru dpt 8.1 bulan huhuhu~~

    ReplyDelete