Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, February 10, 2012

"SERVICE TERBAIK...PERNIAGAAN PASTI MAJU"

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.


Baru-baru ini saya dan tunang saya dapatkan perkhidmatan untuk cetak sesuatu. Bila tengok design dan kami pun setuju dengan design tu. Segala kesilapan ejaan semua telah disemak dan dibetulkan.


Tapi, bila barang cetakan siap, banyak betul kesilapan. Padahal masa kami check design, kami dah maklumkan yang manan perlu diperbetulkan. Bila diberitahu kepada orang yang sediakan service tu, kami pula dipersalahkan.


Design yang dipersetujui dengan design yang diberi langsung tak sama. Stapler pun macam cincai-cincai je. Sesetengah barang cetakan tu langsung tidak dicheck dan ada yang berbintik-bintik putih penuh dalam satu page.


Sepatutnya bila customer beritahu tentang perkara macam ni, dorang kenalah ambil perhatian dan selesaikan. Bukan menyalahkan customer tu balik. Even customer tu ada hubungan darah dengan kita sekalipun, service sepatutnya kena bagi extra excellent. Sebab nanti dia juga akan promote business kita tu kat kawan-kawan dia.


Yang pasti, saya takkan promote business orang macam ni dekat kawan-kawan saya. Buat malu diri sendiri je. Korang sanggup promote business macam ni kat kawan-kawan korang?


p/s : Kebanyakkan business orang melayu macam ni la. Tapi ada gak yang bagus tapi tak banyak yang kita boeh jumpa. Kalau kita jumpa, kita pasti akan pergi lagi dan promote kat kawan-kawan kita kan?


Wassalam.


-NASZ-


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. pernah jugak terkene kes mcmni... diorg lak mcm x bersalah jer. nak minta maaf jauh sekali... cmne nk maju??

    ReplyDelete
  2. cetak kad kawen ke... huhuhu..

    org melayu x reti nk bisnes memajukan diri... cina jugak pndai... org mlayu kite xnk amek pnduan

    ReplyDelete
  3. kita kena jaga customer kita elok2.... tu kan kira marketing jugak... service yg baik akan jadi bualan.... promosi free....
    nasib baik remy aritu dpt shop yg baik..... siap urusan melalui email.... checking sebelum printing....

    ReplyDelete