KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, February 5, 2013

RUPANYA MACAM INILAH RASANYA...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sejak ada ada anak ini, baru saya faham beginilah rasanya ibu dan ayah saya nak membesarkan saya. Betapa susah pun dorang tak buang saya sehingga apa yang telah saya jadi hari ini. Masa kita kecil dulu, mana kita tahu apa yang telah kita buat. Menangis tak tentu pasal. Meragam sampai letih ibu dan ayah kita melayan kita.

Tapi, sehingga ke hari ini, ibu saya masih 'simpan' saya. Tak macam ibu-ibu yang saya baca di Akhbar, 'buang' anak sana sini, dera anak, hempas anak malahan bunuh anak sendiri pun ada. Padahal anak itu adalah anugerah dan tanggungjawab kita.

Ibu saya dah banyak berkorban untuk besarkan saya. Saya tahu tapi saya tak rasa. Memang mudah saya tahu dari cerita yang ibu saya ceritakan tapi macam mana rasanya? Sekarang ini baru saya tahu. Tapi, susah payah jaga anak ini akan terbalas nanti. Allah tak pernah abaikan kita. Cuma Allah hantarkan ujian kepada kita supaya kita sentiasa ingat pada Dia.

Tak cukup tidur, rasa penat, tak boleh nak buat apa dan lain-lain itu adalah lumrah bagi pasangan yang ada anak. Kepada korang yang dah ada 2, 3, 4 orang anak tu, memang saya respek sebab kalau nak jaga seorang anak pun dah pening kepala, inikan pula 2, 3, 4 orang anak kan?

Sementara Mayeesa nak membesar ini, saya nak jaga dia dan tak mahu jadi seperti ayah-ayah yang di luar sana. Menghempas anak ke sofa dan bagai-bagai. Sebab nanti Mayeesa dah besar nanti, saya dah tak boleh gomol-gomol dia macam sekarang. Sebab mesti dia akan malu dengan kawan-kawan dia.

Korang yang ada anak, hargailah anak korang tu ye? Itu rezeki korang. Ada orang tunggu bertahun-tahun tapi tak dapat seorang pun. Padahal, dari segi kewangan dan persediaan, dorang boleh dikatakan sudah bersedia. Cuma Allah yang tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya.

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. Amboi! luahan hati ke nie admin?? hehe. Tapi ada betulnya apa yg diperkatakan 2.. menurut pengalaman member2 saya yg dah khawin, memang berat ujian menjadi seorang ayah nie... itulah sebabnya kenapa kita mesti respect ngn ayah..

    ReplyDelete
  2. betul nasz... Allah tahu bila dan masanya yg paling sesuai.....

    ReplyDelete