Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Sunday, February 24, 2013

SEKITAR MAJLIS BERENDOI DAN CUKUR RAMBUT MAYEESA...

Assalamualaikum dan salm sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sebelum ini saya ada buat satu post berkenaan Majlis Berendoi dan Cukur Rambut Mayeesa. Korang boleh baca di SINI. Pada masa itu saya tak dapat publishkan apa-apa gambar sebab saya update blog gunakan handphone saya saja. Post kali ini saya akan letakkan gambar untuk tatapan korang.

Mama Mayeesa : Buaian Dibuat Khas Untuk Mayeesa

Mayeesa : Apa ada kat atas kepala saya ni?

Mama Mayeesa : Hiasan Bunga la sayang. Kan Mayeesa perempuan.

Mayeesa : Owh... Takpelah. Saya tidur dulu.

Mayeesa : Macam senget je bunga ni. Nak kena betulkan ni dulu.

Mayeesa : Orait. Dah betulkan dah. Nasib baik sempat sebelum tangkap gambar.

Mayeesa : Tengok apa tu? Nak kena 'Fire'?

Mayeesa : 'FIRE'!!! (Gaya Ultraman Mayeesa)

Inilah Emak Saudara dan sepupu Mayeesa yang telah kena 'Fire' Mayeesa. Hehehe.

Mayeesa : Sedap pakcik-pakcik ini Marhaban sambil Mengendoi saya. Tapi, 'pitching' ada lari sikit dan lontaran suara tak berapa jelas. Tapi, anda semua memiliki sinaran seorang bintang. Tahniah!

Mayeesa : Kenapa rasa kepala saya lain macam saja?

Mayeesa : Rasa macam sesuatu kena potong saja. Apa yang dorang potong atas kepala saya ni?

Mayeesa : Arghhh.... Dorang potong rambut saya. Tolong! Tolong Papa!

Mayeesa : Mama dan Papa, sanggup Mama dan Papa membiarkan dorang ini memotong rambut Mayeesa? Kenapa Mama? Kenapa Papa?

Papa Mayeesa : Sikit je Mayeesa. Nanti kita cukur rambut Mayeesa sampai botak tau? Hehehe.

Mayeesa : Hah?! Tidak!!!!!

Mayeesa : Ramainya datang nak tengok rambut saya kena potong. Istimewa betul rambut saya ni kan? 

Segala dialog di atas adalah rekaan saya sendiri. So, korang janganlah percaya dengan dialog di atas ye? Alhamdulillah, majlis berendoi dan cukur rambut Mayeesa berjalan dengan lancar. Majlis diadakan pada 11hb Februari 2013 bersamaan Cuti Sambutan Tahun Baru Cina Hari Kedua. Ramai juga yang hadir untuk memeriahkan majlis sampaikan ada yang bertanya kepada bapa mertua saya,

"Ini kenduri cukur rambut atau kenduri kahwin?"

Sekarang Mayeesa telah 'kehilangan' rambutnya tapi dia masih lagi 'cool'. Hehehe.

Mayeesa : Walaupun rambut saya telah 'hilang', gaya mesti ada sebab saya memang comel.

Semoga Mayeesa terus membesar dengan baik dan menjadi anak yang solehah. Amiiinnn.

Wassalam.

-NASZ-












Sila Tekan Like Jika Suka

8 comments:

  1. comey nye mayeesa..tak pe,botak pun tetap comey & kiut.. :)

    ReplyDelete
  2. haha, sempoi je dialog tu...tergelak2 alyn bca..:)

    ReplyDelete
  3. teringat masa buat kenduri kesyukuran serta bercukur rambut anak aku dulu. KLMJ bro.
    www.molotovcocktailz.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. ooo ade lg yer mjlis berendoi ni..xpernah tgk lg ni.slalu pun tgk kt tv je :)

    ReplyDelete
  5. tag, jom join..;-

    http://nazirahnyerr.blogspot.com/2013/02/big-giveaway-by-cikgu-fizi-fizgraphic.html

    ReplyDelete
  6. amin.... semoga jadi anak yg baik2 tau mayeesa..... jgn nakal2.....

    ReplyDelete
  7. Bayi walau macam mana kerenah mereka, tetapi kelihatan comel.

    ReplyDelete