Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, February 6, 2013

PENULIS KISAH HANTU UiTM LENDU DIPANGGIL HEP


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Baru-baru heboh satu facebook tentang seorang pelajar di UiTM Lendu yang menceritakan tentang kisah seram yang berlaku di kampusnya. Memang terus popular dia disebabkan satu entry saja. Saya pun ada baca entry tersebut. Memang panjang berjela tapi disebabkan nak tahu sangat, habis saya baca. Saya ni bukan jenis suka baca entry panjang-panjang tapi dalam sejarah blog saya, entry si Ruzanna mampu buat saya baca sampai habis.

Lagipun, saya ini ex-student UiTM juga. Walaupun berbeza UiTM tapi UiTM tetap di hati. Wife saya pun ex-student UiTM juga. Mungkin ada benar apa yang diceritakan oleh si Ruzanna ini tapi mungkin ditokok tambah melebih-lebih sangat. Saya akui memang susah sangat atau mustahil untuk kita buktikan ketulenan kisah-kisah hantu ini.

Contohnya korang jumpa hantu, korang pasti hantu yang korang jumpa atau masa itu korang berhalusinasi saja? Saya yakin korang pun tak pasti sebab saya pun kadang-kadang tak pasti juga. Tapi, kalau betul-betul jumpa pun, macam mana korang nak buktikan? Cakap dari mulut saja tak cukup tanpa disertakan apa-apa bukti yang boleh menyokong cakap kita itu.

Harap hal ini akan menjadi pengajaran kepada semua pelajar sebelum mengeluarkan apa-apa penyataan sebab seperti kes ini, ia melibatkan maruah UiTM Lendu. Fikir dulu, baru buat. Korang kan pelajar universiti?

Korang nak baca berita penuh, boleh baca di SINI.
Sila Tekan Like Jika Suka

3 comments:

  1. Sy p0n pelajar UiTM jgk. Bila baca entry dia, mmg nak tawu la sgt2...sbb kecoh gile dlm fb. Tp bila baca pasal terbang2 la, mcm pelik sgt pulak.
    Ada ustaz penah kata, kdg2 kita ni kata kita nmpk hantu pd hal, sbb xcukup tido. Students kan suka stay up....

    ReplyDelete
  2. remy pun student uitm jugak...tapi shah alam ler....he3...betul kata nasz..nak kuar apa2 statement...better dapatkan kasahihan dia dulu.....

    ReplyDelete
  3. sye yg dok u laen pon curius nk tau maa

    ReplyDelete