Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Friday, April 19, 2013

NASI KUKUS AYAM DARA...



Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Kali ini rasa nak cerita sikit tentang makanan. Tetapi, ini bukan bermakna blog picisan saya akan menjadi blog berkisarkan makanan. Tidak sama sekali. Ia masih blog saya. Hehehe.

Korang pernah dengar Nasi Kukus Ayam Dara? Setahu saya makanan ni popular di Terengganu. Saya memang tak pernah makan pun tapi disebabkan isteri saya pernah belajar di UiTM Terengganu suatu ketika dulu, baru saya tahu tentang makanan ini.

Sekali cuba, memang nak lagi. Cuma, kata isteri saya, kalau nak yang lagi sedap, kenalah pergi ke Terengganu. Jauh tu. Takpelah, rasa dekat kawasan perak pun dah ok.

Saya terjumpa satu gerai yang menjual Nasi Kukus Ayam Dara ni di Manjung. Masa itu, saya tak sengaja tersinggah gerai tersebut dan terus terpikat. Setiap kali saya turun Manjung, mesti saya dan isteri pergi menjamu selera kat sana.

Nasi Kukus Ayam Dara ini terdiri dari Nasi yang dikukus, sambal, kari, timun dan ayam goreng berempah. Macam mana nak tahu ayam tu dara tak? Saya tak pasti sebab saya tak pernah belajar tentang cara check ke'dara'an ayam tersebut. Hehehe. Kalau nak tahu juga, pergilah Google ataupun tanya kepada yang pakar ayam.

Anyway, memang puas hati sebab nasi kukusnya banyak dan ayamnya besar. Harga rasanya dalam RM6.00 sepinggan.Oklah tu. Puas hati makan. Korang yang duduk di Negeri Terengganu mesti selalu makan kan?

Ada ke geng blogger yang tak pernah rasa Nasi Kukus Ayam Dara ni lagi?

Wassalam.

-NASZ-
Published with Blogger-droid v2.0.10

Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. nasi kukus memang sedap nasz....... berselera kalau makan......

    ReplyDelete
  2. Dekat mana ni ye?

    ReplyDelete