Create your own banner at mybannermaker.com!

KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, April 16, 2013

DULU KAWAN, SEKARANG MUSUH...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Musim Pilihanraya Umum 13 dah bermula. Malah, dah makin hangat. Setiap parti sedang berkempen meraih undi. Setiap parti ingin menang pilihanraya kali ini. Bermacam-macam cara digunakan untuk menarik pengundi untuk mengundi parti masing-masing.

Tetapi, saya agak kecewa apabila PRU ini menjadi penyebab putusnya ikatan persahabatan dan ada juga yang sanggup bercerai berai. Padahal, kalau hendak dibandingkan dengan apa yang akan berlaku di Padang Masyar nanti, ini bukanlah apa pun.

Tak perlu rasanya kita terlalu taksub dengan perkara-perkara sebegini. Cukuplah sekadar mengambil tahu dan membuat pilihan yang pada hemat kita, terbaik untuk kita dan negara Malaysia yang tercinta. Kita perlu tahu, UNDI ADALAH RAHSIA.

Perbezaan fahaman politik tak semestinya kita kena berjauhan. Kita masih boleh makan bersama-sama. Bersembang bersama-sama. Bermain bersama-sama. Tetapi, apa yang berlaku sekarang adalah berlaku pepecahan dan saling benci membenci antara satu sama lain. Sampaikan kawan karib sejak kecil boleh menjadi musuh yang paling ketat.

Ini cuma coretan pendapat saya saja. Korang ada pendapat lain tak?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

1 comment:

  1. betul kata nasz.... kerana politik ada kawan yg lupa kawan...... exttreme sangat.....

    ReplyDelete