KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Tuesday, April 9, 2013

RAKAMAN BUDAK SEKOLAH DIPUKUL...

Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Sebelum korang terus membaca, tengok dulu rakaman di bawah ini :


Budak-budak di Negara lain seperti Palestin hidup dalam ketakutan. Sentiasa diserang oleh Israel dan yang tidak bernasib baik, dibunuh. Yang kurang bernasib baik, hilang anggota badan sebab dibom dan ada juga yang dibunuh.

Tetapi, budak-budak di Negara Malaysia ini tak bersyukur dengan keamanan kita sekarang. Lagipun, kuasa guru untuk merotan tak seperti dulu. Dulu, bila guru merotan anak muridnya, mana berani anak murid nak mengadu kat emak ayah. Sebab nanti anak murid itu akan dibalun dengan emak atau ayah sekali lagi.

Budak-budak yang merakam kejadian ini nampaknya tak takut apa-apa pun. Siap boleh tunjuk muka lagi. Lagipun, rakaman ini dah tersebar luas di Facebook. Saya ambil link rakaman ini pun dari Facebook.

Inilah yang sering berlaku di sekolah-sekolah di Malaysia sekarang. Yang lemah dibuli, yang fikir diri sendiri kuat, jadi genster di sekolah. Kadang-kadang saya rasa cikgu pun tak berani nak tegur mereka ini. Nanti habis kereta cikgu ditorehkan.

Anak murid yang lemah ini akan tahan sampai bila? Harap akan ada pihak yang bertanggungjawab mengambil tindakan ke atas budak-budak gengster. Saya tengok rakaman ini pun rasa geram sangat. Korang tak rasa geram ke? 

Wassalam.

-NASZ-

Sila Tekan Like Jika Suka

4 comments:

  1. assalamualaikum nasz...budak2 skg ni mmg takut dibuatnya...;)

    ReplyDelete
  2. risau bila tgk remaja zaman sekarang...terlampau ganas pun ada...... sapa yg salah...guru2 atau didikan mak bapak ???

    ReplyDelete
  3. risau ni.. dah jadi budaya zaman sekarang pulak... huhuhu

    ReplyDelete
  4. mau tak geram nasz...suka2 dia jer buli budak yg lemah....... sian mention nama lan todak lagi....... pengaruh filem sungguh......

    ReplyDelete