KORANG TENSION? JOM RELEASE TENSION.

Wednesday, March 6, 2013

TERJEBAK DENGAN 'JODOH' PULA...


Assalamualaikum dan salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Saya dan isteri saya sekarang dah terjebak dengan satu drama baru yang ditayangkan di Astro Ria iatu 'Jodoh'. Ada juga saya ternampak iklan-iklan tentang drama ini tapi saya tak nak ambil port sangat. Drama ini ala-ala macam seorang lelaki ini mencari pasangan hidupnya dan buat satu pertandingan untuk pilih yang mana satu gadis yang sesuai dengannya. Dulu ada Hollywood buat satu rancangan realiti sebegini. Tapi, yang ini berlakon je.


Tapi, satu hari pada minggu lepas, saya terpasang siaran ulangan drama ini. Dalam siaran ulangan ini, para peserta wanita kena cipta lagu untuk dinyanyikan kepada Azlan (Hero drama inilah). Macam-macam suara saya dengar tapi yang paling saya tak tahan nak gelak masa Olly (Scha Alyahya) nyanyikan lagu "Say No To Tapak Kasut" yang berkisarkan tentang Tapak Kasut Di Mangkuk Tandas. Memang buat saya dan isteri saya gelak. Korang tengok sendirilah.



Agak best juga drama 'Jodoh' ini. Saya rasa drama ini lain dari yang lain. Memang banyak part yang buat saya ketawa bila Olly mula buka mulut dan gelagat 'lurus bendul'nya. Olly nak sangat disingkirkan dalam rancangan tersebut tapi setiap yang dibuat Olly tu disukai penonton pula. So, penerbit dan Azlan tak dapat buang Olly disebabkan takut penonton marah. Olly tak suka Azlan. Azlan tak suka Olly. Dorang memang tak sebulu dan asyik nak gaduh je.


Gambar di atas itu adalah para peserta perempuan yang 'berebut' untuk menjadi pasangan Azlan. Macam-macam jenis perangai ada. Setiap peserta ada kelebihan dan 'kegedikan' masing-masing. Rasa lucu bila terfikirkan perangai setiap orang peserta. Hehehe.

Korang yang pernah layan drama 'Jodoh' ni mesti tahu apa yang saya ceritakan di atas kan? Korang yang belum tengok drama ini, cuba tengok sekali. Lepas itu, korang tak nak tengok dah pun takpe. Kepada korang dah tengok drama ini, apa pendapat korang?

Wassalam.

-NASZ-
Sila Tekan Like Jika Suka

2 comments:

  1. assalamualaikum nasz...sesekali jer tengok cite ni...:)

    ReplyDelete
  2. tak de astro....tak dpat nak tengok =(

    ReplyDelete